خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارکنان سهام عدالت ادامه دارد/ مدیرکل دفاتر سهام عدالت: تصمیم‌گیری وضعیت شغلی کارکنان برعهده سازمان خصوصی‌سازی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۲۱

درحالیکه بازهم کارکنان دفاتر سهام عدالت در پیگیری وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود، برای دومین روز متوالی مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کرده‌اند، «اسماعیل مختاری دولت آبادی» مدیرکل دفاتر امور سهام عدالت کشور گفت: مشخص کردن وضعیت شغلی کارکنان دفاتر سهام عدالت از عهده سازمان خصوصی‌سازی خارج است و در این زمینه دولت و مجلس می‌توانند تصمیم‌گیرنده باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که بازهم کارکنان دفاتر سهام عدالت در پیگیری وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود ، صبح امروز دوشنبه (۱۳ اسفند ماه) برای دومین روز متوالی مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی تجمع کرده ‌اند «اسماعیل مختاری دولت آبادی» مدیرکل دفاتر امور سهام عدالت کشور گفت: کارکنان معترض دفاتر سهام عدالت باید منتظر لایحه ارسالی دولت به مجلس در خصوص وضعیت شغلی خود باشند که قرار است به زودی در صحن علنی مجلس مطرح شود.

مختاری دولت آبادی در تشریح مشکلات کارکنان سهام عدالت به ایلنا اظهار داشت : ۱۰ تا ۱۲ سال پیش (از سال ۸۵) کارکنان دفاتر سهام عدالت برای شناسایی و ثبت نام مشمولان سهام عدالت به کار گرفته شدند ولی در سالهای ۹۳ تا ۹۴، سازمان خصوصی در راستای سیاست دولت الکترونیک سامانه‌ای الکترونیکی برای ثبت نام مشمولان سهام عدالت  راه‌اندازی کرد.

او با بیان اینکه با این اقدام دولت تقریبا از همان زمان فعالیت شغلی کارکنان سهام عدالت متوقف شد و آنها کاری برای انجام دادن نداشتند، افزود: با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مشمولان سهام عدالت همه مراحل ثبت نام مشمولان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نیازی به فعالیت دفاتر و بکارگیری کارکنان به صورت فیزیکی نیست.

طبق اظهارت وی؛ از سوی دیگر شرکت‌های تعاونی که در این خصوص ایجاد شده‌اند غیردولتی به حساب می آیند و امکان استفاده از بودجه دولتی را ندارند با این حال دولت برای حمایت از دفاتر سهام عدالت که در پروسه زمانی ۱۰ تا ۱۲ ساله خدمات ارزشمندی را برای شناسایی و ثبت نام مشمولان سهام عدالت انجام داده‌اند طی دو مرحله یکبار بین سالهای ۹۲-۹۳ به مبلغ ۳۷ میلیارد تومان و بار دیگر بین سال‌های ۹۵- ۹۶ به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان بودجه اختصاص داد که مبلغ ۳۷ میلیارد تومان بابت مطالبات کارکنان دفاتر سهام عدالت پرداخت شده است.

 او با بیان اینکه بودجه ۲۵ میلیارد تومانی که از سوی هیات وزیران برای جبران خدمات کارکنان شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت تخصیص یافته، آماده پرداخت به کارکنان دفاتر سهام عدالت است، افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد کارکنان تعاونی‌های سراسر کشور با دادن تعهد با این پول تسویه حساب کرده و مطالبات خود را دریافت کرده‌اند. مابقی که شمارشان به حدود ۲۰ نفر می‌رسد تا امروز برای انجام تعهد و تسویه حساب اقدام نکرده و خواسته آنها از سازمان خصوصی‌سازی همزمان با پرداخت معوقات مزدیشان، ادامه فعالیت شغلی‌شان است.

به گفته مدیرکل دفاتر امور سهام عدالت کشور مشخص کردن وضعیت شغلی کارکنان دفاتر سهام عدالت از عهده سازمان خصوصی‌سازی خارج است و آنها باید منتظر تصمیم‌گیری مجلس و دولت در خصوص وضعیت خود باشند.

مختاری دولت آبادی با بیان اینکه تجمع آنها مقابل نهادهای مختلف چهره قشنگی ندارد، در ادامه افزود: معترضان می‌توانند تا مشخص شدن وضعیت شغلیشان بر اساس لایحه ارسالی دولت به  مجلس منتظر بمانند.

گفتنی است گروهی از کارکنان سهام عدالت طی یکسال جاری برای چندین بار برای معوقات مزدی و مشخص نبودن وضعیت شغلیشان  مقابل نهادهای مختلف دولتی همانند وزارت اقتصاد و داریایی و سازمان خصوصی‌سازی دست به اعتراض صنفی زده‌اند. این کارکنان از روز شنبه هفته جاری نیز (۱۱ اسفند ماه جاری ) تا امروز دوشنبه (۱۳ اسفند ماه) در اعتراض به آنچه خلف وعده علی اشرف عبدالله پوری حسینی (رئیس سازمان خصوصی‌سازی) در خصوص پیگیری مطالباتشان می‌خوانند در مقابل سازمان خصوصی‌سازی دست به تجمع زده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز