خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران مطرح کرد؛

به نظارت دولت اعتقاد داریم اما مقابل دخالت‌ها می‌ایستیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۶۷۴

علی‌اکبر عیوضی با انتقاد از دخالت دولت در امور سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی در وضعیت سربه‌سر قرار دارد و اگر فشار دیگری از سوی دولت به سازمان وارد شود، به ورشکستگی کشیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران) با انتقاد از اظهارات اخیر رییس‌جمهور در وزارت کار، گفت: متاسفانه دولت‌ها در تمامی سال‌های گذشته دست در جیب سازمان تامین اجتماعی کرده‌اند و هرکجا کم آورده‌اند، از آن بخشیده‌اند که همین امر باعث شده تا سازمان امروز با چالش جدی و بدهی سنگین روبه‌رو باشد.

عیوضی ادامه داد: تا امروز گام مثبتی برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی برداشته نشده و اکنون نیز می‌خواهند با برخی تصمیمات شیرازه سازمان تامین اجتماعی را از هم بپاشاند.

وی با اشاره به فتاوایی که مراجع در خصوص سازمان تامین اجتماعی داده‌اند، خاطرنشان ساخت: مراجع تقلید بر استقلال تامین اجتماعی تاکید کرده و دولت‌ها را از دخالت در امر سازمان برحذر داشته‌اند. این در حالی است که دولت‌ها به صورت آشکار علیه سازمان تامین اجتماعی برنامه‌ریزی می‌کنند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با بیان اینکه دولت چه‌کاره است که برای بنگاه‌های اقتصادی تامین اجتماعی تصمیم می‌گیرد؟، گفت: گرانی‌ها به اندازه کافی مشکل برای آحاد جامعه ازجمله کارگران و بازنشستگان به‌وجود آورده، حال می‌خواهند سازمان تامین اجتماعی را در معرض تهدید قرار دهند تا اندک امید باقی‌مانده در میان کارگران و بازنشستگان را از بین ببرند.

وی با اشاره به بدهی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: مدت‌هاست دولت‌ها نسبت به بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی بی‌توجهی می‌کنند و در دولت روحانی این بدهی رشد وحشتناکی داشته است.

عیوضی با انتقاد از خودسری‌های دولت‌ها نسبت به تامین اجتماعی، گفت: هیچ‌کدام از دولت‌ها به نفع سازمان تامین اجتماعی گام برنداشته‌اند اما برای خودنمایی تصمیماتی گرفته‌اند که کمر سازمان را شکسته و متاسفانه این رویکرد اشتباه همواره ادامه داشته که نمونه آخر آن تاکید بر فروش اموال تامین اجتماعی است.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به اینکه کانون نسبت به وضعیت سازمان تامین اجتماعی نگران است، تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در وضعیت سربه‌سر قرار دارد و اگر فشار دیگری از سوی دولت به سازمان وارد شود، به ورشکستگی کشیده خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از تشکیل وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: همه مشکلات از همان جا شروع شد. در دولت خاتمی وزارتخانه‌ای را ایجاد کردند و بر اساس ماده ۱۷ تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی را که یک نهاد عمومی غیردولتی بود به یک دستگاه دولتی تبدیل کردند به نوعی که امروزه اعضای هیات مدیره و هیات امنای سازمان، دولتی هستند و تعداد کمی از آنها نماینده کارگر و کارفرما هستند.

عیوضی بر جلوگیری از دخالت دولت در امور جاری سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و توضیح داد: بحث ما جلوگیری از دخالت دولت است اما به نظارت دولت اعتقاد داریم. حتی از مشورت دولت هم استقبال می‌کنیم اما با اینکه دولت هر کاری دلش می‌خواهد انجام بدهد و سازمان تامین اجتماعی حیات خلوت دولت‌ها بشود که هرگاه دلشان خواست دست در جیب سازمان کنند، با آن مخالف هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز