خبرگزاری کار ایران

در آستانه سال جدید اعلام شد؛

اختصاص یارانه سفر زیارتی به بازنشستگان کشوری/ حمایت از فعالیت کارخانه‌های ورشکسته

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۴۰۷

مدیرعامل مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا گفت: برای سفرهای نوروزی بازنشستگان افزایش ۱۰ درصدی یارانه سفر را داریم و هر بازنشسته همراه یک نفر می‌تواند از این یارانه برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی آذروش صبح امروز در بازدید از شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران گفت: یارانه سفر ۱۰ درصد برای بازنشستگان و خانواده‌های آنها افزایش یافته است به طوری که مبلغ آن از ۳۳۰ به ۳۷۰ هزار تومان رسیده است و برای ایام نوروز، هر فرد بازنشسته با یک همراه می‌تواند از این یارانه استفاده کند.

وی گفت: همچنین برای ایام نوروز بازنشستگان تورهای زیارتی به عتبات، نجف و کربلا در دستور کار قرار گرفته که به این افراد نیز یارانه سفر اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری ۶۴ هتل بازسازی، نوسازی و بهسازی شده است، گفت: همچنین برای ۲۱ هتل ارتقای ستاره داشته‌‌ایم و تعداد ستاره‌های آنها از 4 به 6 ستاره افزایش یافته است.

مدیرعامل آتیه صبا گفت: تا پایان سال ۱۰۰ هزار بازنشسته از سفرهای سیاحتی و زیارتی بهره‌مند می‌شوند و تاکنون ۷۴ هزار نفر از سفر تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: تخفیف ۵۰ درصدی برای اقامت بازنشستگان و همچنین ۱۵ درصدی برای استفاده از رستوران برای بازنشستگان درنظر گرفته شده که می‌توانند با ۴ همراه از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

آذروش با تاکید بر اینکه از هر ۱۲ شغل یک شغل به صنعت گردشگری اختصاص دارد، گفت: هر گردشگر می‌تواند معادل ۳۰ بشکه نفت درآمدزایی داشته باشد.

وی گفت: در شرکت‌های زیرمجموعه ما در سال جاری به حمایت از تولیدات ملی اهمیت ویژه‌ای داده‌ایم و در این راستا تلاش کرده‌ایم علاوه بر رفع نیاز داخلی در بخش صادرات فعالیت کنیم.

وی از رونمایی از دو پروژه بزرگ خبر داد و اعلام کرد: ارسال لوله‌های تولیدی به کشورهای عمان و قطر و ارسال شیرآلات به کشور عراق در واحد لوله و ماشین‌سازی ایران انجام خواهد شد و در این راستا از ۱۴ هزار تن به ۳۳ هزار تن رسیده‌ایم و تلاش‌های ما رشد ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: برای مهار آب‌های مرزی، لوله‌های چدنی در این واحد تولید می‌شود و در شرایط سخت فعلی که در دوران جنگ اقتصادی هستیم اقدامات خوبی انجام شده که این نشان از تلاش مجموعه‌ لوله‌سازی دارد.

آذروش تصریح کرد: صادرات ۴۰ تریلی کار بزرگی است که در حمایت از تولید ملی در این کارخانه انجام شده است. امروز این صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود.

طبق اظهارت وی، در گذشته شرکت‌های ورشکسته‌ زیادی داشته‌ایم که مطالبات آنها ۵ ماه به تعویق افتاده بود که توانستیم تمام این مشکلات را با حمایت از کارخانه‌ها و واحدهای دیگر ورشکسته برطرف کنیم به طوری که در حال حاضر  فعالیت تولیدی بسیاری از آنها از سر گرفته شده و کارگران آنها حتی یک روز هم معوقات مزدی ندارند.

به گفته وی؛ مجموعه‌های تولیدی و خدماتی همانند آپادانا سرام، سیمان یاسوج، شرکت هواپیمایی آسمان و چند واحد خدماتی و صنعتی و تولیدی دیگر که در سالهای گذشته دچار بحران بوده و قصد تعدیل نیروی کار خود را داشته‌اند هم اکنون مشکلاتشان  مرتفع شده و ظرفیت اشتغال و خدمات‌رسانی آنها افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز