خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران:

دولت سازمان تأمین اجتماعی را حیاط خلوت خود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داند/ هیچیک از دولت‌ها کارنامه سفیدی در صیانت از اموال کارگران و بازنشستگان ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۳۹۲

برزو روحبخش گفت: کسانی که باید برای سازمان تامین اجتماعی تصمیم بگیرند، شرکای اجتماعی آن هستند و دولت باید تنها بر آن نظارت داشته باشد در صورتی که امروز دولت خود را همه‌کاره سازمان می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برزو روحبخش (عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران) با بیان اینکه تمام دولت‌ها در سال‌های گذشته به‌جای حمایت از اموال سازمان تامین اجتماعی، چشم طمع به آن داشته‌اند، گفت: رئیس‌جمهور با اظهاراتی که در جلسه با وزیر کار داشت، گویا بر واگذاری بنگاه‌های اقتصادی سازمان در شستا تاکید دارد و قصد دارد تامین اجتماعی را از این بخش که می‌تواند درآمدزا باشد، جدا کند.

وی افزود: مدت‌هاست که فریاد می‌زنیم سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان است و هیچ‌کس حق ندارد در مورد آن تصمیم بگیرد اما گوش شنوایی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که باید برای این سازمان تصمیم بگیرند، شرکای اجتماعی آن هستند و دولت باید تنها بر آن نظارت داشته باشد در صورتی که امروزه دولت خود را همه‌کاره سازمان می‌داند و هر تصمیمی که دلش بخواهد برای آن می‌گیرد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه‌گر باید حق بیمه‌هایی که دریافت می‌کنند را به ارزش افزوده تبدیل کنند، گفت: اینکه گمان کنیم سازمان تامین اجتماعی فقط باید حق بیمه بگیرد و همان را بابت مستمری به بازنشستگان بدهد یا هزینه درمان کند، اشتباهِ محاسباتی است.

وی با اشاره به اینکه شستا در این سال‌ها توانسته ارزش حق بیمه‌های سال‌های گذشته را حفظ کند، گفت: نه تنها این شرکت‌ها توان مالی سازمان را بالا برده و سود ناشی از آن کمک هزینه‌های سازمان بوده بلکه به اشتغال و اقتصاد کشور نیز کمک کرده است.

روحبخش با اشاره به بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: متاسفانه دولت به سازمان تامین اجتماعی مانند حیاط خلوت نگاه می‌کند. هرجا که مشکلی دارد، از سرمایه سازمان هزینه می‌کند و هرجا که برای بخشی از مردم مشکل ایجاد شده، با استفاده از ظرفیت سازمان آن مشکلات را مرتفع می‌کند.

وی افزود: دولت‌های گذشته روزگار تامین اجتماعی را سیاه کرده‌اند و در تمامی دوره‌ها، بر بدهی دولت به سازمان افزوده شده است. می‌توان گفت هیچکدام از دولت‌ها کارنامه سفیدی در صیانت از اموال کارگران و بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی ندارند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران در پایان چالش اصلی سازمان را تصویب قانون جامع رفاه و تامین اجتماعی دانسته و گفت: از همان موقع نقش شرکای اجتماعی را در مدیریت سازمان کمرنگ کردند تا بتوانند هر بلایی به روزگار سازمان بیاورند و امروز می‌بینیم که سعی دارند تیر آخر را به پیکر سازمان تامین اجتماعی بزنند آنهم در شرایطی که دولت‌ها در تمامی سال‌ها آن را تضعیف کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز