خبرگزاری کار ایران

مناقشات دولت و مجلس بر سر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق/ بیجا کردند حرف زدند!

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۴۴

مناقشات دولت و مجلس بر سر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان دولت ادامه‌دار شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در بررسی بندهای الحاقی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان را تصویب کردند که بر این اساس، حقوق همه کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده باید ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

در پی این مصوبه، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به رییس مجلس اعلام کرد که دولت نمی‌تواند مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت را اجرایی کند.

این نامه با مخالفت شدید ریاست مجلس روبرو شد؛ رییس مجلس به این نامه چنین پاسخ داد: دولت نمی‌تواند عمل نکند، قانون لازم الاجراست.

لاریجانی اظهار داشت: هر کسی حرفی زد روی آن حساب نکنید، بیجا کرده چنین حرفی زده است!

به نظر می‌رسد با تصویب و نهایی شدن بندهای لایحه بودجه، دولت ملزم است به این مصوبه عمل کند و حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشگری را به میزان ۴۰۰ هزار تومان به علاوه ۱۰ درصد اختیاری، افزایش دهد. این درحالیست که اگر میانگین حقوق کارمندان دولت را دو میلیون تومان در نظر بگیریم، افزایش چهارصد هزار تومانی خیلی بیشتر از همان بیست درصدِ پیشنهادی دولت نیست!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز