خبرگزاری کار ایران

آمریکا نگرانِ بیکاری صدها هزار کشاورز و کارگر سویاکار/ترامپ خاری در چشم تجارت جهانی

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۳۱

آمریکا سال ۲۰۱۷ یک سوم محصول سویایِ خود را که برابر با ۱۴ میلیارد دلار است به چین صادر کرد؛ از این رو برقراری مجدد تعرفه‌های تعلیق شده برخلاف توافق قبلی به معیشت صدها هزار کشاورز و کارگر آمریکایی لطمه می‌زند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، آمریکا به چین هشدار داده که بر اساس توافقی که پیش از این بر سر تعلیقِ وضع تعرفه‌های تجاری بر محصولات کشاورزی به عمل آورده‌اند، عمل کند؛ چراکه معیشت صدها هزار کشاورز و کارگر درخطر است.

آمریکا و چین پیش از این توافق کرده بودند که تا سه ماه بر کالاهای صادارتی یکدیگر تعرفه وضع نکنند. همچنین توافق شده بود که چین ۱۰ میلیون تن دانه سویا از آمریکا خریداری کند.

آمریکا سال ۲۰۱۷ یک سوم محصول سویایِ خود را که برابر با ۱۴ میلیارد دلار است به چین صادر کرد؛ از این رو برقراری مجدد تعرفه‌های تعلیق شده برخلاف توافق قبلی به معیشت صدها هزار کشاورز و کارگر  آمریکایی لطمه می‌زند.

جنگ تجاری چین و آمریکا را دونالد ترامپ آغاز کرد؛ به این بهانه که جلوی واردات کالاهایی که در آمریکا تولید می‌شوند را بگیرد. ترامپ تلاش داشت که با این کار کاهش نرخ بیکاری را تثبیت کند.

با این حال او زمانی که دید کشورهای دیگر که هدف آمریکا هستند به اقداماتش واکنش متناسب نشان می‌دهند از مواضعش عقب‌نشینی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز