خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی:

هرگونه بار مالی که به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شده باید متوقف شود/ محمود فرشچیان به خاطر شرط سنی بیمه نشد

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۶۴۱

حسین مشیر تاکید دارد که هرگونه بار مالی که از طریق وضع قوانین به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شده باید متوقف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در نشست ارزیابی مالی قوانین تاثیرگذار بر جریان منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی، که توسط موسسه عالی پژوهش‌های تامین اجتماعی برگزار شده بود، گفت: هرگونه بار مالی که از طریق وضع قوانین به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شده باید متوقف شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از این قوانین مربوط به لوایح دولت و ۴۰ درصد از آنها به مصوبات مجلس بازمی‌گردد، گفت: ۱۴۸ قانون در این زمینه وجود دارد. به جای اجرای این قوانین باید به سراغ اصلاحات نظام بازنشستگی برویم که دنیا پیش از این تجربه کرده است.

مدیرکل دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: یک نفر از نمایندگان مجلس در برنامه تلویزونی گفت که با قوانینی که وضع کردیم در روند بازنشستگی خرابکاری کردیم.

وی تاکید دارد که تلاش می‌کنند که بر سازمان تامین اجتماعی اعمال نفوذ کنند.

مشیر به ذکر خاطره‌‌ای از "محمود فرشچیان" نقاش معاصر پرداخت: روزی آقای محمد خاتمی در نشستی آقای فرشچیان را ملاقات می‌کند. آقای فرشچیان گلایه می‌کند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیست. رئیس جمهوری وقت به آقای شریف زادگان می‌گوید همکاری کنید تا اقای فرشچیان بیمه شود اما آن زمان به این خاطر که شرط سنی وجود داشت، انجام نشد.

وی افزود: حتی قرار شد که هیات مدیره مصوبه‌ای را به خاطر آقای فرشچیان تصویب کند که شرط سنی ندیده گرفته شود اما آقای شریف زادگان موافق نبود. تفکر ایشان را به تفکرات دولت‌های بعدی مقایسه کنید که چگونه میهمانان ناخوانده را بر سر سفره سازمان تامین اجتماعی آوردند.

مشیر از بازنشستگی‌های پیش از موعد هم در صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی در قالب قانون مشاغل سخت و زیان آور انتقاد کرد.

مدیرکل دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تجربه کشور یونان در این زمینه گفت: صندوق‌های بازنشستگی یونان شغل آرایشگرها و راننده اتوبوس‌ها را هم سخت محسوب کردند و با این کار به نظام بازنشستگی آسیب زدند.

وی تاکید کرد که همین دست اقدامات در ایران سبب شده است که نسبت پشتیانی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی پیوسته کاهش یابد. این در شرایطی است که به گفته مشیر نسبت پشتیبانی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی ۲۵ بود. یعنی به ازای هر بیمه پرداز یک بازنشسته وجود داشت اما حالا این نسبت ۵ به یک شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز