خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری مطرح کرد:

پایداری صندوق تأمین اجتماعی برای نسل‌های آتی اهمیت دارد/خانه کارگر پای انقلاب ایستاده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۴۲۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پایداری صندوق تأمین اجتماعی برای نسل های آتی اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نشست هم اندیشی با دبیران اجرایی خانه کارگر اظهار داشت: خانه کارگر یک تشکل صنفی است و عمده بار و زحمت سازماندهی جامعه کارگری کشور به عهده این تشکل بوده است.

پایداری صندوق تأمین اجتماعی برای نسل‌های آتی اهمیت دارد/خانه کارگر پای انقلاب ایستاده است

وی افزود: یادمان هست که چهره‌های خانه کارگر ابتدای انقلاب در شکل‌گیری و استواری انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه دولت حساسیت‌های زیادی بر سر بحث دستمزد دارد، تصریح کرد: سهم دستمزد در تولید صنعتی کشور ۷.۹ درصد آنهم به صورت دست بالا است؛ این عدد خیلی ناچیز است و لازم است دستمزد کارگران به صورت معقولی افزایش پیدا کند.

او ادامه داد: بنده با جامعه کارگری مدت‌ها در ارتباط بودیم. با مجموعه‌های صنفی نیز ارتباط نزدیک داشتم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه درک صحیح نسبت به زمان و مکان از ویژگی‌های اسلام ناب است که باعث می‌شود ببینیم چه زمانی برای چه چیزی می‌خواهیم گفتگو کنیم، اظهار داشت: نباید اجازه داد کسی تشکل‌ها را در کشور ضعیف کند و ما بنشینیم نگاه کنیم. این مساله با تفکر اسلامی نیز سازگار نیست. ضرورت دارد تشکل‌های کارگری در استان‌های مختلف داشته باشیم. باید سفت و سخت از ایجاد تشکل‌ها حمایت کنیم. یک نفر از جامعه کارگری نباید بدون حمایت از تشکل‌های کارگری ما باشد.

وی افزود: من معتقدم کار از کارگر و کارفرما مهمتر است. کار نباشد معاد و معاش و نوامیس ما از دست می‌روند. کارفرماها باید بدانند برخی زیان‌های آنی ممکن است به دست بیاید اما سود آتی در پی خواهد داشت. کارفرماهای ما نیز عاقل هستند. باید توجه داشت که در نظام اسلامی باید حتما از نیروی کار محافظت کنیم.

شریعتمداری ادامه داد: اصلاحات پارامتریک برای کارگران آتی است که به کار وارد می‌شوند. پایداری صندوق برای نسل‌های آتی اهمیت دارد. بقیه مستمری‌بگیرن هم باید استفاده کنند. اصلاحات پارامتریک را برای پایداری صندوق تأمین اجتماعی است که تایید می‌کنیم. باید تجربیات دنیا را در این حوزه ببینیم.

او ادامه داد: جیب کارگر الان چیزی ندارد که ما از آن برداریم؛ همه توان خود را به کار گرفتیم که جامعه کارگری صدمه نبیند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی ما خیلی سخت قله‌های ثروت را بر می‌تابد. مالکیت خصوصی محترم است و در عین حال باید با اقدامات فسادآمیز  مبارزه کنیم و ما حتما در راستای مبارزه با فساد در حرکت هستیم.  

وی افزود: کل واحدهای صنعت‌های ایران در شروع جنگ ۹۰۰ واحد بود و در این چهل سال عظمتی خلق شده است. امروز حداقل ۹۰۰ شهرک صنعتی وجود دارد. باید تحولی در امر خصوصی‌سازی اتفاق بیفتد.

شریعتمداری تصریح کرد: خانه کارگر پای انقلاب ایستاده و ما می‌دانیم بسیاری از حضور فراوان جمعیت ۲۲ بهمن حاصل تلاش‌های شما است که با کارگران در ارتباط هستید و ارتباط نزدیکی با بدنه کارگری جامعه دارید.  

او ادامه داد: از سال ۹۱ رشد اسمی حداقل دستمزد را می بینیم که از رشد نرخ تورم بیشتر است. دولت تلاش کرده تا نابرابری را کاهش دهد اما سال ۹۶ رشد تورم بیشتر از رشد اسمی حداقل دستمزد بوده است. اینها نشان می‌دهد در مورد دستمزد برای سال آتی باید دقت ویژه ای صورت بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: آمدن فساد در کشور اشتغال را کاهش خواهد داد. دولت برای افزایش اشتغال باید شرایط امن برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند. توزیع منابع اشتغال روستایی از جمله کارهایی اخیر دولت بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز