خبرگزاری کار ایران

در بیانیه کانون بازنشستگان شهر تهران مطرح شد؛

شرایط زندگی بازنشستگان بحرانی است/ بسته حمایتی و پرداخت بدهی‌های دولت چه شد؟!

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۲۹۸

کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران در بیانیه‌ای بر لزوم پرداخت بدهی‌های دولت و توجه به معاش بازنشستگان تاکید کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیرانِ تامین اجتماعی شهرستان تهران در گردهمایی پایان سال خود بیانیه‌ای صادر کرده است.

در این بیانیه که متن کامل آن به شرح زیر است، مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح شده است:

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم و شهدای حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان و عرض تسلیت به این مناسبت به محضر حضرت ولی عصر عجل ا... و مقام معظم رهبری و خانواده‌های محترم شهدا، گردهمایی سالیانه کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران در شرایطی برگزار می‌گردد که ایران اسلامی بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به وحدت، تلاش، همدلی و عدالت اجتماعی دارد در حال حاضر بیشترین تحریم‌های اقتصادی به سرکردگی آمریکای جهانخوار و اذنابش باعث کاهش شدید ارزش پول ملی و به وجودآمدن تنگناهای اقتصادی بسیار زیادی برای اقشار مختلف جامعه بالاخص حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران گردیده است. به طور قطع یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه بازنشستگان و مستمری‌بگیران در این برهه از زمان افزایش قدرت خرید آنان می‌باشد و سبد معیشت تعریف شده در کارگروه شورای عالی کار که بر اساس توافق اجتماعی صورت گرفته نشان می‌دهد که هزینه اداره و تامین حداقل مایحتاج یک خانواده معمولی در سال آینده مبلغ ۳۷۶۰۰۰۰ تومان می‌باشد.

سطوح پرداخت مستمری در تامین اجتماعی نشان می‌دهد که بین میزان پرداختی‌ها و رقم تصویب شده فاصله زیادی وجود دارد شرایط زندگی بازنشستگان و مستمری‌بگیران کاملا بحرانی و مخاطره‌آمیز می‌باشد، در این موقعیت با توجه به شرایط به وجود آمده دولت و سازمان باید نگاه جبرانی ویژه‌ای نسبت به مستمری این قشر داشته باشند و بر اساس اطلاعات موجود در صورتی که دولت مشارکت و اقدام لازم را ننماید منابع کافی برای تحقق این موضوع وجود نخواهد داشت بنابراین از دولت محترم انتظار داریم:

۱. با توجه به شرایط و موقعیت‌های اقتصادی بیمه‌شدگان و بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی موضوع پرداخت بدهی‌های گذشته و جاری دولت به سازمان تامین اجتماعی در بودجه سال ۹۸ به گونه‌ای دیده شود که عقب افتادگی‌های به وجود آ‌مده در این زمینه را جبران نماید.

۲. اهدای کمک‌های دولتی برای جبران عقب‌افتادگی و کمک به هزینه‌های جاری اقشار ضعیف که قرار بود در قالب بسته‌های حمایتی در طی سه نوبت تا پایان سال انجام گردد متاسفانه تاکنون بیشتر از یک نوبت آن هم به صورت ناقص برای مستمری‌بگیران تامین اجتماعی صورت نپذیرفته، لذا ما خواستار رفع اشکالات و پرداخت دو نوبت دیگر در هفته‌های پایانی سال جاری به واجدین شرایط دریافت کمک‌های مذکور می‌باشیم.

۳. افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۹۸ با در نظر گرفتن افزایش لجام گسیخته نرخ تورم و هزینه سبد معیشت خانوار با توجه به مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی بایستی تامین کننده مایحتاج مورد نیاز یک زندگی شرافتمندانه و متناسب با شان و شخصیت و نیازهای واقعی و اساسی بازنشستگان و مستمری‌بگیران محترم باشد.

۴. انجام نظام همسان‌سازی مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران از خواسته‌های به حق آنان می‌باشد که متاسفانه تاکنون انجام نگردیده لذا با توجه به نیاز به تامین منابع مالی، از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست می‌نماییم همانطور که بودجه مورد نیاز این موضوع را در مورد سایر صندوق‌های (کشوری و لشگری) در بودجه سالیانه کشور لحاظ می‌کنند منابع مالی مورد نیاز جهت تحقق این خواسته به حق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را نیز در لایحه بودجه سال ۹۸ منظور نمایند.

۵. حذف بند (و) تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۹۸ در خصوص انتقال منابع درمان تامین اجتماعی به خزانه کشور که براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی انجام شده مورد تایید ما می‌باشد و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار داریم این موضوع که مورد تایید کمیسیون مذکور می‌باشد در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی برسد.

۶. موضوع اصلاح ساختار و مشارکت بیشتر شرکای اجتماعی در اداره سازمان تامین اجتماعی از مطالبات و خواسته‌های دیرینه بیمه‌شدگان هست، اعتقاد داریم مادامی که این ساختار منطبق با قانون تامین اجتماعی مصوب سال ۱۳۵۴ و اساسنامه سازمان اصلاح نشود وضعیت تامین اجتماعی به لحاظ مدیریت و سیاست‌گذاری وضعیت مناسبی نخواهند داشت.

در خاتمه با تشکر و سپاسگزاری از حضور حاضرین و مهمانان محترم، از زحمات و تلاش کلیه دست‌اندرکاران، برگزارکنندگان، این گردهمایی و از همکاری و مساعدت روساء و معاونین و مدیران کل محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرپرست محترم سازمان و کلیه روسای شعب و مدیران کل ادارات سازمان تامین اجتماعی و اعضای هیات مدیره کانون‌های عالی کشور و استان تهران و سایر نهادها و ارگان‌ها و اعضای محترم اعم از بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان که این کانون را در جهت انجام وظایف و امور محوله کمک و یاری نموده و می‌نمایند تشکر و قدردانی می‌نماییم.

هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی شهرستان تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز