خبرگزاری کار ایران

تجمع کارکنان سهام عدالت مقابل ساختمان وزارت اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۹۶۰

صبح امروز شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی خود تجمع صنفی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارکنان دفاتر سهام عدالت، امروز ‌یکشنبه (۲۸ بهمن ماه) مقابل ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی واقع در میدان امام خمینی تجمع کردند.

این گروه از کارگران که از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور برای پیگیری وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود عازم تهران شده‌اند، می‌گویند: حدود ۱۵۰۰ نفر هستیم که پس از ۱۲ سال فعالیت در دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست و در عین حال به دلیل پرداخت نشدن حدودا ۴۸ ماه از مطالبات مزدی‌مان، در وضعیت بد معیشتی قرار داریم.

 یکی از معترضان حاضر در تجمع گفت: متاسفانه در لایحه آزاد سازی سهام عدالت که قرار است بزودی در صحن مجلس مطرح و برای تصویب به رای گذاشته شود در خصوص امنیت شغلی کارکنان سهام عدالت که بیش از ۱۲ سال است در مجموعه شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی سابقه کار بیمه‌ای داشته و عمر مفید خود را در شرکت‌های مذکور سپری کرده‌اند هیچ‌گونه توجهی نشده است.

او افزود: بخش دیگری از اعتراضات کارکنان سهام عدالت درباره اختصاص ۲۵ میلیارد تومان بودجه از سوی هیات وزیران برای جبران خدمات کارکنان شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت است.

به ادعای وی ؛باوجود اصلاح مصوبه پرداخت بودجه ۲۵ میلیارد برای حقوق معوقه سنوات ۹۴لغایت ۹۶ کارکنان تعاونیهای سهام عدالت شهرستانهای کشور که بیش از نود درصد آنها از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و از اقشار ضعیف جامعه هستند؛ متاسفانه سازمان خصوصی سازی برخلاف مصوبه مورخ۹۷/۶/۷ هیات وزیران اعلام کرده از هر شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستانی فقط به دونفر حقوق پرداخت می‌کند. این درحالیست که در اردیبهشت۸۷ توسط هیات عالی واگذاری و وزارت تعاون و سازمان خصوصی سازی ایین نامه‌ای که هم تعداد نیروی کار اداری و هم فرمول محاسبه و تعیین سقف حقوق رامشخص کرده به تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت ابلاغ شده ولی متاسفانه سازمان خصوصی سازی به این آیین نامه پایبند نیست و تعهدنامه را هم که جهت پرداخت تنظیم کرده خلاف مصوبه هیات دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز