خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون تلفیق مطرح کرد؛

بیست درصد افزایش حقوق، کفاف هزینه‌های زندگی کارگران را نمی‌دهد/ بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی بدون حمایت دولت تعطیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۶۴۵

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دستمزد کنونی و آن بیست درصدی که گفته می‌شود قرار است افزوده شود، به هیچ وجه کفاف هزینه‌های زندگی کارگران را نمی‌دهد. بسیاری از شرکت‌ها ورشکسته و تعطیل شده، و بسیاری از کارگران شغلشان را از دست داده‌اند. بنابراین، بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی نمی‌توانند بدون حمایت و مداخله دولت به حیات خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیده فاطمه ذوالقدر (نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸، عضو فراکسیون کارگری و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) پیرامون موضوع تعیین دستمزد برای سال آینده، گفت: هم فراکسیون کارگری مجلس و هم کمیسیون اجتماعی به این موضوع ورود کرده، و آن را مورد بررسی قرار داده‌اند که دستمزد کنونی و آن بیست درصدی که گفته می‌شود قرار است افزوده شود، به هیچ وجه کفاف هزینه‌های زندگی کارگران را نمی‌دهد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه برای این موضوع باید فکری اساسی نمود، اظهار داشت: گرچه دولت وعده داده که با ارائه بسته‌های حمایتی به یاری کارگران خواهد آمد اما با ادامه وضع موجود، قطعا کارگران با مشکلات جدی روبرو خواهند شد. از همین رو، طی هفته آینده قرار است جلساتی با دیگر نمایندگان داشته باشیم تا پیرامون موضوع دستمزد کارگران بررسی‌هایی را انجام دهیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: دغدغه اینکه شرکت‌های مختلف برای تامین مواد اولیه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و اینکه نیروی کار زیادی را به خاطر این شرایط از دست خواهیم داد، جدی‌تر انگاشته می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها ورشکسته و تعطیل شده، و بسیاری از کارگران شغل‌شان را از دست داده‌اند. بنابراین، بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی نمی‌توانند بدون حمایت و مداخله دولت به حیات خود ادامه دهند. بسیاری از آنها این انتظار را دارند که ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیارشان گذاشته شده، مالیات بر ارزش افزوده‌شان کاهش یافته و انواع دیگر تسهیلات را دریافت کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با تاکید بر اینکه دولت باید سیاست‌های خوبی را در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و شاغلان آنها اتخاذ کند، گفت: این سیاست‌ها باید به گونه‌ای باشد که همزمان با حمایت از کارگران، تولیدکننده‌ها متضرر نشوند و شاهد تداوم تولید باشیم. قطعا سیاست‌هایی مدبرانه و هوشمندانه باید در پیش گرفته شوند تا بتوان معضلات مرتبط با این بخش‌ها را با کم‌ترین میزان ضرر و زیان طی کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ با تایید این نکته که بین دو مقوله افزایش دستمزد کارگران و بسته‌های حمایتی‌ای که برای حمایت از طبقات کم‌درآمد ارائه خواهند شد، باید تمایز قرار داد، عنوان داشت: افزایش بیست درصد حقوق برای تمامی مزدبگیران عادلانه نیست چراکه آن کسی که زیر دو میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کند، این میزان اندک افزایش قرار است چه تفاوتی برایش ایجاد کند؟ قطعا نمی‌تواند او را از خط فقر نجات دهد. برای این گروه از افراد در مجلس باید فکری اساسی کرد. در فراکسیون کارگری و در زمان بررسی بودجه رقم افزایش دستمزدها باید بررسی شود.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز