خبرگزاری کار ایران

در انتقاد از اظهارات "حداد عادل" مطرح شد؛

چرا جذب آموزش‌دهندگان نهضت و حق‌التدریسی‌ها را «آفت» می دانند؟!/ سالها "بابا نان داد" درس دادیم اما نان نداریم!

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۴۶۸

آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی با انتقاد از اظهارات حداد عادل می‌گویند: مدتهاست در انتظار جذب و تعیین تکلیف هستیم، حالا از ما به عنوان «آفت» نام می‌برند!

به گزارش خبرنگار ایلنا، آموزش‌دهنده‌ی نهضتِ سوادآموزی‌ست؛ از آنها که سال‌ها از این روستا به آن روستا رفته و بی‌سوادان استان لرستان را با الفبا و "بابا نان داد"، آشنا کرده است.

او که سال‌ها درس از نان و برابری داده، از حداقل‌های شغلی محروم است و علیرغم الزام مجلس به لزوم جذب آموئزش‌دهندگان، سرش بی‌کلاه مانده است و استخدام نشده!

او اما امروز از چیز دیگری انتقاد دارد؛ از اظهارات یکی از «متولیان فرهنگ»؛ از اینکه سال‌ها تلاش او برای رفع بیسوادی و مبارزه با جهل، تا این حد برای برخی از این «آقایان» بی‌ارزش است!

غلامعلی حداد عادل (رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی) در نشست "هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (بعد از انقلاب) گفته است: نماینده‌های مجلس هم طرح‌هایی را تصویب و فشار می‌آورند حق التدریسی‌ها و نهضتی‌ها استخدام شوند. حق التدریس‌ها نمی‌توانند معلم بشوند. به چه دلیل یک نهضتی باید به آموزش و پرورش بیاید؟ دلیلی ندارد در انتخاب معلم اینگونه منفعل باشیم. اینها آفت‌هایی برای تأمین نیروی انسانی است.

محمد که بارها به تهران آمده و قبل از تصویب طرح جذب در مجلس، مقابل نهادهای مختلف تجمع اعتراضی برگزار کرده، به نمایندگی از جانب همکاران لرستانی خود با انتقاد از اظهارات آقای حداد عادل،  می‌گوید: این همه که معلم می‌شوند، حتی همین سابقه‌ی تدریس در نهضت را هم ندارند. اصلا همه‌ی کسانی که مدارک دانشگاهی مرتبط را دارند، حق دارند که تقاضای استخدام در آموزش و پرورش را داشته باشند؛ چه برسد به ما که سالها سابقه تدریس داریم.

او ادامه می‌دهد: چای بسی تاسف دارد؛ کار به کجا رسیده که متولیان فرهنگ، تلاش برای جذب فرهنگیان و آموزش‌دهندگان را آفت می‌خوانند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز