خبرگزاری کار ایران

یک پژوهشگر حوزه سلامت:

«اصلاحات پارامتریک» یعنی غارت جیب کارگران/تامین‌اجتماعی باید از لوث مدیران رانتی و سیاسی پاک شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۹۰۳

مهدی اسفندیار با بیان اینکه باید اصلاحات از مدیران شروع شود، گفت: طرح «اصلاحات پارامتریک» ظلم به کارگران و طبقه‌ی تهیدست است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح اصلاحات پارامتریک تامین اجتماعی» موجب انتقادات دغدغه‌مندان حوزه رفاه و تامین اجتماعی شده است؛ طرحی که در تلاش است بحران قریب‌الوقوع منابع- مصارف را با بی‌حقوق‌سازی طبقه‌ی کارگر به پیش ببرد.

مهدی اسفندیار (پژوهشگر حوزه درمان و سلامت) در رابطه با این طرح می‌گوید: ظاهرا دولت‌ها قصد دست برداشتن از بی‌قانونی، فرار از مسئولیت و مدیریت‌های رانتی را ندارند و راه جلوگیری از ورشکستگی تامین اجتماعی را تهی‌ کردن هرچه بیشتر جیب کارگران دیده‌اند!

وی تاکید می‌کند: نمایندگان محترم مجلس با نگاهی به سر و وضع سازمان تامین اجتماعی، از انتصابات شستا تا تداخل نظارت و اجرا و تعارض شدید منافع در مدیریت ارشد این سازمان و مواردی از این دست باید بفهمند که اصلاح پارامتریک در برهه‌ی کنونی چیزی جز تداوم بخشیدن به یک سفره‌ی نامشروع نیست.

او معتقد است؛  قبل از هر چیزی مسئولان و مدیران وزارت کار و تامین اجتماعی باید پاسخ بدهند که در عمل چه اقدامی برای محو فساد انجام داده‌اند؛ چراکه در این شرایط هر نوع افزایش بار مالی و جانی بر کارگران، ستم مضاعفِ دولت و مجلس دهم بر این ملت تهیدست است.

وزیر کار جز حرف‌درمانی کاری نکرد!

اسفندیاری با بیان اینکه بر این باورم سازمانی چون تامین اجتماعی قبل از هرچیزی باید تحت نظارت شدیدترین اقدامات قضایی و نظارتی، از لوث مدیران رانتی و سیاسی و غیرشفاف پاک شود و بعد روی کارگران بینوا حساب کند، می‌افزاید: نمایندگان محترم مجلس یادشان نرود که در هیئت مدیره‌ی بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور یا همان «شستا» به جای اقتصاددانان و صاحبان تخصص؛ روانپزشک و داروساز نشسته‌اند؛ نمایندگان مجلس اول باید پای مدیرانی را قطع کنند که درحالیکه کارگر بینوای ایرانی در این روزها پول رفتن تا حرم حضرت شاه عبدالعظیم را ندارد، سفرهای خارجی و باقی هزینه‌های آنچنانی را تعطیل نکرده‌اند و دلار ۳۰۰۰ یا ده هزار تومانی هیچ توفیری در سفر رفتن‌شان نداشت است.

او خطاب به وزیر کار ادامه می‌دهد: ناامید شده‌ایم؛ به راستی ناامید شده‌ایم؛ آقای شریعتمداری! ظاهرا حضرتعالی هم بعد از پنج ماه شاخ و شانه کشیدن برای مبارزه با فساد، جز حرف درمانی کاری انجام نداده‌اید و دست آخر به این نتیجه رسیده‌اید که باید از کارگران و فرودستان مایه بگذارید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز