خبرگزاری کار ایران

در افتتاح ساختمان جدید خانه کارگر غرب تهران مطرح شد؛

خانه کارگر قصد ندارد جای شوراهای اسلامی کار را تنگ کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۴۰۰

مراسم افتتاح ساختمان جدید خانه کارگر غرب تهران در منطقه تهرانسر با حضور دبیرکل خانه کارگر، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و تنی چند از مقام‌های سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر قربانی با اشاره به کم‌جا بودن ساختمان پیشین خانه کارگر گفت: ساختمان پیشین مکان مناسبی نبود از این رو با آقای نصیری و محمودی صحبت کردم تا ملک جدیدی را جایگزین کنیم.

وی افزود: متاسفانه دبیران خانه کارگر غرب تهران ابزار و امکانات مناسبی را در اختیار ندارند و اکثر آنها به صورت افتخاری کار می‌کنند و بابت همکاری پولی دریافت نمی‌کنند.

دبیرخانه کارگر غرب تهران افزود: به هر صورت قرار شد با همکاری خانه کارگر و افراد دیگر، ملکی به همان اندازه و متراژ ساختمان قبلی تهیه کنیم تا خدمات خود را به اعضای خانواده به صورت شایسته‌ای ارائه کنیم. در این میان آقای حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) بسیار ما را تشویق کردند و رهنمودهای ایشان بسیار موثر بود.

قربانی با بیان اینکه در خانه کارگر غرب تهران آموزش‌های کوتاه‌مدت را با خطوط ترسیم شده از سمت آقای محجوب به اعضا ارائه می‌کنیم، گفت: در این مجموعه کلاس آیلس و تافل برگزار می‌شود. تلاش کردیم تا آموزش‌ها را از لحاظ کیفیت ارتقا دهیم و حالا سطح کلاس‌ها با موسساتی مانند سفیر در یک سطح است.

دبیر خانه کارگر غرب تهران ادامه داد: همچنین اگر آقای محجوب اجازه دهند کلاس‌های رایگان خود را در تمام مناطق محروم مربوط به حوزه خانه کارگر غرب تهران توسعه می‌دهیم. هم اکنون در شهرک خلیج فارس تهران اقداماتی را آغاز کرده‌ایم و به زودی در شهرک اندیشه، مناطق شادآباد و مهرآباد تهران کلاس‌های خود را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم تمام اقشار محروم را تحت پوشش ببریم.

وی با بیان اینکه خانه کارگر غرب تهران با امضای قرارداد با موسسات دیگر خدمات خود را توسعه می‌دهد، گفت: می‌خواهیم که یک مجموعه درمانی را ذیل خانه کارگر غرب تهران تاسیس کنیم و به این منظور با مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران مذاکراتی داشته‌ایم.

قربانی در ادامه با بیان اینکه خانه کارگر قصد ندارد جای شوراهای اسلامی کار را تنگ کند، گفت: هرجا که شورای اسلامی کار مجامعی را تشکیل بدهند از آنها حمایت کرده‌ایم.

دبیر خانه کارگر غرب تهران با انتقاد از خودمانی سازی‌های شرکت‌های دولتی ذیل اصل ق44 قانون اساسی گفت: شرکت کارتون ایران را با 500 کارگر واگذار کردند تا زمینش بزنند. زمین این کارخانه بیش 30 میلیارد تومان قیمت داشت اما آن را به 17 میلیارد تومان فروختند که خریدار از این 17 میلیارد تومان تنها 10 میلیارد تومان را به قسطی می‌پردازد.

وی افزود: توجه ندارند که واگذاری یک شرکت در این چارچوب آن را به نابودی می‌کشاند. تاسیس یک شرکت مستلزم زمان است. یک شرکت باید برای خود چارت سازمانی داشته باشد و با تجهیزات و نوآوری‌ها به‌روز شود که اینها همه هزینه‌های میلیاردی دارد و ما به راحتی آنها را به تعطیلی می‌کشانیم و کارگران آنها را بیکار می‌کنیم تا بعداً‌ زیر پوشش صندوق بیکاری سازمان تامین اجتماعی برویم.

در ادامه مراسم افتتاح ساختمان جدید خانه کارگر غرب تهران حسن صادقی سخنرانی کرد.

وی با اشاره به استقرار تشکیلات خانه کارگر غرب تهران در ساختمان جدید گفت: دفاع از محرومین بدون هیچ چشم‌داشتی از کارکردهای خانه‌های کارگر است. این اقدامات در راستای روح انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

قربانی افزود: من معتقد به رشد در همه حوزه‌ها هستم و تاکید دارم که رشد و عدالت اجتماعی بدون توسعه غیرممکن است.

در پایان این مراسم از افرادی که در جریان فراهم نمودن ساختمان جدید مشارکت داشتند تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز