خبرگزاری کار ایران

بهروز کریمی:

۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در نوبت بیمه شدن هستند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۹۵۵

مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی گفت: ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه ندارند.

به گزارش ایلنا، "بهروز کریمی" گفت: با تغییر و اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی حدود ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در نوبت بیمه هستند.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ مبلغ ۲ هزار و ۴۱ میلیارد تومان برای بیمه کل کارگران ساختمانی بایستی وصول می‌شد. حق بیمه کارگران ۳۰ درصد است که ۳ درصد سهم دولت و ۲۰ درصد سهم کارفرماست.

مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی حق بیمه کارگران ماهر، نیمه ماهر و ساده را متفاوت دانست و افزود: کارگران ماهر یا استادکاران حق بیمه ۷ درصدی خود را به مبلغ ۱۰۹ هزار تومان، کارگران نیمه ماهر ۱۰۱ هزار تومان و کارگران ساده با ۹۳ هزار تومان حق بیمه در ماه بیمه می شوند.

بهروز کریمی با اشاره به اینکه طرح در دست اصلاح مجلس، ماده ۵ قانون بیمه کار بازنشستگی کارگران ساختمانی است، گفت: کارگران ساختمانی به دو شرط سن ۶۰ سالگی و یا پرداخت ۳۵ سال حق بیمه بازنشسته می شوند و این موضوع با سایر کارگران متفاوت است.

کریمی افزود: تاکنون کارگران ساختمانی برای بیمه حوادث بیمه بودند و از قرامت ساختمانی، نقص عضو، از کارافتادگی و فوت استفاده می کردند اما تصمیم بر این است که بیمه خانواده و افراد تحت تکفل آنان نیز به بیمه آنها اضافه و قانون آن اصلاح شود.

مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی افزود: کمک هزینه ازدواج و قرامت دستمزد به کارگران ساختمانی تاکنون به پرداخت نشده است.

او افزود: کارگران ساختمانی که تمایل به بیمه دارند در سامانه مربوط به وزارت کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز