خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری زرآباد در سیستان هفت ماه مطالبات مزدی طلبکارند/ عضو شورای شهر: درآمد نداریم، نیازمند کمک مسئولان هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۴۹۹

۴۵ کارگر شاغل در شهرداری زرآباد در استان سیستان و بلوچستان هفت ماه معوقات مزدی دارند. عضو شورای شهر این استان می‌گوید: سالهای گذشته شهرداری زرآباد دست‌کم ۵۰ تا ۶۰ میلیون ارزش افزوده دریافت می‌کرد که این رقم در سال جاری به ۲ میلیون تومان کاهش یافته است. از طرفی به خاطر وضعیت پایین معیشت مردم زرآباد و مسکوت ماندن ساخت و ساز شهری، شهرداری فعلا با مشکل مواجه شده و جوابگوی حقوق کارگران و کارکنان خود نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری زرآباد واقع در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان در تماس با ایلنا از ۷ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

این کارگران که در بخش‌های مختلف خدماتی و فضای سبز مشغول به کار هستند، می‌گویند: ۷ ماه معوقات مزدی دارند و سایر مزایای مزدی آنها نیز از سه سال پیش  پرداخت نشده است. در عین حال حق بیمه آنها چندین ماه به تعویق افتاده و هم‌اکنون به صورت اقساط به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

عضو شورای شهر زرآباد اما کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی را علت تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران شهرداری اعلام کرد.

«یوسف مصلحی» از تلاش برای پرداخت مطالبات کارگران شهرداری زرآباد خبر داد و به ایلنا گفت: پرداخت حقوق کارگران شهرداری تقریبا شش تا هفت ماه به تاخیر افتاده که در این بین بخشی از مطالبات (۵ ماه) به صورت علی‌الحساب  (۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان) به کارگران پرداخت شده است.

او با بیان اینکه معوقات مزدی کارگران به دلیل کمبود درآمدهای شهرداری و منابع مالی است چراکه درآمد شهرداری زرآباد پیشتر از محل ارزش افزوده و صدور عوارض ساخت و ساز تامین می‌شد، افزود: سالهای گذشته شهرداری زرآباد دست‌کم ۵۰ تا ۶۰ میلیون ارزش افزوده دریافت می‌کرد که این رقم در سال جاری به ۲ میلیون تومان کاهش یافته است.از طرفی به خاطر وضعیت پایین معیشت مردم زرآباد و مسکوت ماندن ساخت و ساز شهری، شهرداری فعلا با مشکل مواجه شده و جوابگوی حقوق کارگران و کارکنان خود نیست.

این عضو شورای شهر زرآباد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعهدات به‌ موقع دولت در پرداخت سهم شهرداری بسیار کارساز است، در خصوص برنامه‌های درآمدی این شهرداری در آینده گفت: احداث کارخانه سنگ‌شکن تنها پروژه‌ای است که از دو سال قبل شورای شهر و شهرداری برای افزایش درآمد شهری پیگیر ساخت آن هستند. باوجود آنکه منابع مالی آن تامین شده اما برای دریافت مجوز نمی‌توانیم از بروکراسی اداری چند نهاد دولتی مرتبط  عبور کنیم به همین دلیل طرح همچنان بلاتکلیف مانده است.

مصلحی با بیان اینکه انتظار می‌رود با اصلاح قوانین و مقررات سهم شهرداری نیز اصلاح شود، در خاتمه افزود: تنها امید ما برای پرداخت حداقل بخشی از حقوق کارگران در آستانه سال نو موافقت سازمان شهرداری‌ها با پرداخت وام به شهرداری است که اگر با آن موافقت نشود به‌صورت جدی با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز