خبرگزاری کار ایران

کارگران کشتارگاه "پرسفید آمل" تا سه ماه مزد معوقه طلب‌ دارند/ کارفرما: طلب‌هایمان وصول نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۹۸۵

درحالی‌که جمعی از کارگران کشتارگاه پر سفید آمل از دست‌کم سه ماه پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود خبر می‌دهند، عضو هیت مدیره این واحد کشتارگاهی می‌گوید: کمبود منابع مالی باعث به تاخیر افتادن مطالبات مزدی کارگران شده و اخیرا بخشی از آن پرداخت شده است.

جمعی از کارگران کشتارگاه پر سفید آمل در تماس با خبرنگار ایلنا، از دست‌کم سه ماه معوقات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، در این  واحد کشتارگاهی حدودا ۱۲۰ کارگر مشغول کار هستند که سه ماه معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند.

به گفته آنها، میزان مطالبات کارگران بیش از سه ماه است که اخیرا کارفرما دو ماه از معوقات مزدی آنها را پرداخت کرده است.

این کارگران که به صورت قراردادی مشغول به کارند، از بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌ها و ادامه بلاتکلیفی خود خبر دادند. آنها می‌گویند که علاوه بر دستمزد، حق بیمه‌شان نیز با تاخیر به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

نصیر عمرانیان محمدی (عضو هیات مدیره کشتارگاه پر سفید) در آمل با تایید این معوقات مزدی به ایلنا گفت: پیشتر مطالبات معوقه کارگران این واحد کشتارگاهی ۵ ماه بود که با پیگیری و دخالت اعضای هیات مدیره هم‌اکنون معوقات تا سه ماه تقلیل یافته است.

او افزود: کارگران شاغل در کشتارگاه یک ونیم ماه معوقات مزدی طلب کارند و کارکنان بخش‌های اداری که تعدادشان به حدود ۱۴ نفر می‌رسد، تا سه ماه معوقات مزدی طلبکارند.

او اضافه کرد: در کشتارگاه کارگرانی هستند حتی به شرکت بابت خریدی که از فروشگاه داشته‌اند، بدهکار هستند.

محمدی با بیان اینکه شرکت پر سفید حدودا ۱۹ میلیارد تومان طلب مالی از خریداران خود دارد، افزود: اگر حداقل بخشی از این مطالبات به شرکت بازگردد توان مالی خوبی برای پرداخت دستمزد کارگران خواهیم داشت.

به گفته وی، در خصوص این موضوع با برخی نهادهای دولتی مستقر در شهرستان همانند فرمانداری به صورت کتبی و شفاهی مکاتبه کرده‌ایم و امیدواریم به نتیجه قابل قبولی برسیم.

محمدی اظهار داشت: کاهش درآمد کشتارگاه‌ها باعث بروز مشکلاتی شده است و به همین دلیل هم‌اکنون کشتارگاه‌ها با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

به گفته وی، سایر مجموعه‌های کشتارگاهی مستقر در استان نیز وضعیت خوبی ندارند و شرکت پر سفید به نسبت آنها وضعیت بهتری دارد. این درحالی‌ست که طی یک الی دو سال گذشته شاهد تعطیلی تعدادی از واحدهای کشتارگاهی در استان بوده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز