خبرگزاری کار ایران

ازسوی واعظ‌مهدوی و نبی‌زاده مطرح شد؛

توسعه روستایی لزوماٌ با تمرکز بر بخش کشاورزی حاصل نمی‌شود/اعتماد روستاییان به دولت؛ نقطه قوت بیمه‌های اجتماعی در چین

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۴۷۴

واعظ‌مهدوی در آخرین جلسه توسعه روستایی گفت: توسعه روستایی لزوماٌ با تمرکز بر بخش کشاورزی حاصل نمی‌شود. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ارشک نیز، گفت: یکی از نقاط قوت بیمه بازنشستگی روستایی در چین، استقبال زیاد روستاییان از این بیمه است. بنابر نظر کارشناسان این نقطه قوت از اعتماد بالای روستاییان چینی به دولت این کشور نشأت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، در آخرین جلسه از مجموعه جلسات توسعه روستایی که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برگزار می‌شود، محمدرضا واعظ‌مهدوی (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر) به اهمیت این جلسات پرداخت و با بیان اینکه یکی از دست‌آوردهای برگزاری جلسات توسعه روستایی درک این مساله بود که توسعه روستایی لزوماٌ با تمرکز بر بخش کشاورزی حاصل نمی‌شود، گفت: باید دیگر ظرفیت‌های روستایی از قبیل اقتصاد روستایی، گردشگری و ظرفیت‌های دانش‌بنیان را نیز مد نظر قرار داد.

تقسیم‌بندی روستاها به گونه‌های مختلف از لحاظ ماهوی از دیگر نکات مهم مطرح شده در جلسات توسعه روستایی است که واعظ‌مهدوی با اشاره به آن، گفت: گوناگونی و تفاوت‌های ماهوی روستاها با یکدیگر منتهی به این می‌شود که ما نیز راهبردها و مواجهه‌های مختلفی را به عنوان سیاست و خط مشی برای توسعه آنها در نظر بگیریم.

بعد از صحبت‌های مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، احمد نبی‌زاده (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ارشک)، به ارائه گزارشی با عنوان «اثر برنامه بیمه بازنشستگی اجتماعی جدید روستایی روی تقسیم به کار و بازنشستگی در چین» پرداخت.

گزارش مذکور به طرح جدید پرداخت بیمه روستاییان در کشور چین می‌پردازد که از سال ۲۰۰۹ اجرایی شد و فقط شامل خدمت پرداخت مستمری است. بنابر گزارش احمد نبی‌زاده این طرح با هدف بیمه کردن اهالی روستا و شهروندان کم‌درآمد فاقد بیمه صورت گرفته است.

این گزارش حکایت از این دارد از زمانی که این بیمه برای استفاده روستاییان و افراد کم‌درآمد ارائه شده است، تمایل روستاییان برای مشارکت در این طرح بیشتر از شهرنشینان بوده است.

نبی‌زاده با بیان اینکه در این طرح نرخ حداقلی مشارکت دولت ۸۰ درصد است که برای استان‌های فقیرنشین تا ۹۰ درصد هم رشد می‌کند، توضیح داد: این بیمه ۵ سطح دارد که از ۱۰۰ تا ۵۰۰ یوان پرداخت مستمری در سال برای استان‌های غربی و تا ۱۰۰۰ یوان هم برای استان‌های شرقی را شامل می‌شود.

نبی‌زاده با تاکید بر اینکه این بیمه شامل افراد بالای ۶۰ سال به عنوان سرپرست خانوار و ۵۵ سال برای زنان می‌شود با اشاره به این گزارش، گفت: از زمان اجرایی شدن این طرح، جمعیت زنان تمایل بیشتری برای عضویت در آن نشان داده‌اند چون تاثیر بسزایی در زندگی آنها داشته و دارد.

طبق این گزارش افراد بالای ۶۰ سال برای عضویت در این بیمه استقبال بیشتری نشان داده‌اند.

نبی‌زاده در این گزارش به یکی از نتایج مهم به دست آماده در این طرح یعنی اثر اجرای این طرح روی تمایل افراد به کار بیشتر اشاره کرد و گفت: در بررسی نسبت بیمه و تمایل افراد به کار، طبق آمار ارائه شده تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه تمایل افراد به کار بیشتر را کمتر می‌کند.

وی در انتها با قیاس بیمه بازنشستگی اجتماعی جدید روستایی در چین و بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در ایران، گفت: یکی از نکات خوب این طرح در چین این است که آنها بر اساس مناطق فقیرنشین میزان پرداخت بیمه خود را مشخص کرده‌اند که این موضوع می‌تواند الگوی خوبی برای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هم باشد.

یکی از نقاط قوت این بیمه استقبال زیاد روستاییان در چین از این بیمه است آن هم با وجود عمر کوتاه آن که بنابر نظر کارشناسان این نقطه قوت از اعتماد روستاییان چینی به دولت این کشور نشأت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز