خبرگزاری کار ایران

رهبر جلیقه زردها بر اثر صابت گلوله بنیایی چشم خود را از دست داد/خشم شهروندان از دولت بیشتر شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۳۲۲

یک نفر از رهبران معترضان خشمگین فرانسه موسوم به جلیقه زردها در یازدهمین هفته از اعتراضات خیابانی بینایی یک چشم خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی.بی.سی، "ژروم رودریگز" یکی از رهبران شناخته شده جلیقه زردها در حالی که از یازدهمین هفته اعترضات در پاریس فیلمبرداری می‌کرد؛ بر اثر اصابت گلوله "فلش بال" بینایی یک چشم خود را از دست داد.

رودریگز خود این خبر را پس از رساندنش به بیمارستان از طریق شبکه اجتماعی "فیسبوک" اعلام کرد.

"هیات نظارت بر رفتار پلیس فرانسه" به منظور رسیدگی به شکایت‌ها تشکیل جلسه داده است؛ اما وزارت کشور فرانسه می‌گوید که به غیر از استفاده از فلش بال و گاز اشک آور، سلاح دیگری برای برخورد با معترضان ندارد و اگر بخواهد شیوه‌های برخورد را تغییر دهد، تعداد بیشتری از معترضان مجروح یا کشته می‌شوند.

تاکنون کمتر از ۱۰ نفر از معترضان کشته شده‌اند و حدود ۱۵ نفر از آنها بینایی یک چشم خود را از دست داده‌اند.

جلیقه زردها با هدف مبارزه با سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه موسوم به سیاست‌های "نولیبرالی" از ۱۱ هفته پیش به خیابان‌های شهر‌های بزرگ و کوچک فرانسه آمده‌اند.

تعداد آنها در هفته اول تا بیش از ۱۰۰ هزار نفر برآورد می‌شد؛ اما وزارت کشور فرانسه در آخرین هفته تعداد آنها را حدود ۶۵ هزار نفر عنوان کرده است.

در حال حاضر معترضان خواهان استعفای "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه و افزایش قدرت خرید از طریق افزایش دستمزدها هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز