خبرگزاری کار ایران

محمد پورعمران:

مسائل "چوب و کاغذ مازندران" ریشه‌ای است/ بهره‌برداران بی‌شناسنامه و بی‌رحم منابع جنگلی را تخریب کردند

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۹۳۲

رئیس سازمان "صمت" مازندران با تاکید بر اینکه مسائل "چوب و کاغذ مازندران" ریشه‌ای است، گفت: باید از مسئولان بابت تغییر مکرر مدیریتی در این کارخانه سوال کرد.

"محمد پورعمران" در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در مورد تغییر مکرر مدیریت‌ها در صنایع چوب و کاغذ مازندران و تاثیر آن بر تولید و روابط کار، گفت: چوب و کاغذ مازندران متعلق به گروه "آینده پویا" است که یکی از هلدینگ‌های اقتصادی بانک ملی ایران به شمار می‌آید.

وی افزود: تغییرات مدیریتی می‌تواند در عملکرد این مجتمع بزرگ صنعتی تاثیرگذار باشد و هیچ شکی در این نیست و باید از مسئولان بابت این گونه تصمیمات سوال کرد.

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان این نکته که مسائل چوب و کاغذ مازندران ریشه‌ای است، گفت: توجه داشته باشیم که بنابر آمار اعلامی مسئولان چوب و کاغذ مازندران؛ ۷۰ درصد از امور تولیدی این واحد عظیم صنعتی متکی به طرح‌های بهره‌برداری از جنگل است که امروز در قالب برنامه ششم توسعه محدودیت‌هایی را برای بهره‌برداران دارای شناسنامه و با هویت ایجاد کرده درحالی که مقرر بوده از سال ۱۳۹۹ اجرایی شود.

وی افزود: منطق حکم می‌کرد که توام با اجرای طرح ممنوعیت بهره‌برداری از چوب جنگل و ابلاغ بخشنامه‌های متعدد، بحث زراعت چوب و تسهیل در واردات چوب پیش‌بینی گردد تا کارخانه‌هایی نظیر چوب و کاغذ مازندران با مشکل مواجه نشوند که در عمل اینگونه نیست و نگرانی‌ها در باب خروج بهره‌برداران دارای مجوز و با هویت و حضور بهره‌برداران بی‌شناسنامه و بی‌رحم و تبعات تاشی از آن ازجمله تخریب بی‌حساب و کتاب منابع جنگلی دغدغه‌هایی هستند که امروز عینیت یافته‌اند و متاسفانه منابع ارزشمند جنگلی ما به دست کسانی افتاده‌اند که هیچ‌گونه اصول و پروتکلی را رعایت نمی‌کنند و در یک جمله اینکه طرحی که می‌بایست به حفظ و حراست از منابع جنگلی کمک می‌کرد، به انحراف رفت.

وی تاکید می‌کند: باید برای ادامه حیات کارخانه‌هایی که نیاز اولیه و اصلی‌شان چوب است؛ تدابیری مناسب اتخاذ گردد. از جمله این که واردات چوب با ارزهای دولتی و تعرفه‌های پایین نزدیک به صفر انجام شود و از سویی زراعت چوب به طور جدی پیگیری و عملیاتی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: البته بحث بازیافت‌ها به عنوان مواد اولیه کارخانه هایی نظیر چوب و کاغذ مازندران هم باید در برنامه‌ها گنجانده شود که این چنین تدبیری پیش‌بینی گردیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز