خبرگزاری کار ایران

نصرالله دریابیگی:

امروز جامعه کارگری و بازنشستگی متحمل دردهای فراوانی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۴۶

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان مازندران گفت: امروز جامعه کارگری و بازنشستگی متحمل دردهای فراوانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله دریابیگی در هشتمین اردوی سیاحتی، فرهنگی و آموزشی اعضای هیات‌مدیره کانون‌های کارگری بازنشسته تامین اجتماعی مازندران در جزیره کیش با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی تشکیل این گردهمایی‌ها شناسایی دقیق مشکلات بازنشستگان و سعی بر رفع حداکثری این معضلات است، گفت: هدف از تشکیل این اردوها یاد گرفتن خرد و کار جمعی در راستای بهبود شرایط و مشکلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران و فریاد مشکلات کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران و اعلام آن به مسئولان است.

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان مازندران با اشاره به اینکه امروز جامعه کارگری و بازنشستگی متحمل دردهای فراوانی است، اظهار کرد: بیش از 65% کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر دارای حقوق حداقل می‌باشند و دارای مشکلات معیشتی فراوان هستند.

وی افزود: امروز در تشکیلاتی کار می‌کنیم که قانون کار، تأمین اجتماعی، درمان رایگان و حمایت از کارگران را سرلوحه قرار داده است و افتخار می‌کنیم کارگران نه‌تنها کم‌سواد نیستند بلکه نویسنده، معلم و شاغل در بخش‌های مختلف هستند.

دریابیگی ادامه داد: امروز معضل اصلی کارگران مشکلات معیشتی است و این امر وضعیت را اسفناک کرده است درحالی‌که طبق قانون، کارگران باید حداقل حقوق قانونی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: اتکای جامعه کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر به سازمان تامین اجتماعی است و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مهمترین دغدغه کارگران است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه کانون‌های بازنشستگان به دنبال باز کردن گره مشکلات مردم هستند، تصریح کرد: بازنشستگان دنیایی از مشکلات درمانی، معیشتی و رفاهی دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با تاکید بر اینکه تشکلات کارگری بدون جناح‌بندی‌های سیاسی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: قوانین در مجلس شورای اسلامی باید طوری نوشته شود که مشکلات محرومان و مستضعفین کشور برطرف شود نه اینکه فاصله بین فقر و غنی افزایش یابد.

در ادامه رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه  معصومه جاشوئی با بیان اینکه در بحث درمان،کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با معضلات فراوانی رو به رو هستند، گفت: لغو قرارداد بیمارستان‌های خصوصی موجب بروز مشکلات فراوانی برای کارگران شده است.

معصومه جاشوئی ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر این مشکل حل شود تا بیش از این شرمنده کارگران بازنشسته نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز