خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

توسعه روستاها تنها با ایجاد اشتغال پایدار امکان پذیر است

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۱۰۴

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس، گفت: بانک‌ها و مسئولان اجرایی آن نگاه درست و همراه با ایجاد اشتغال زودبازده و همراهی با سرمایه‌گذار را ندارند و همین‌ها باعث شده که نتوانیم در روستاها شغل ایجاد کنیم؛ لذا اصل موضوع توسعه روستایی تنها با ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان رقم می‌خورد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی پوربافرانی (نماینده حوزه انتخابیه نایین، خور و بیابانک و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه دولت و مجلس چه برنامه‌هایی برای توسعه روستاها دارند، گفت: در حال حاضر روستاها از لحاظ زیرساختی با گذشته قابل قیاس نیستند؛ چراکه در بسیاری از روستاهای کشور برق، گاز، آب آشامیدنی سالم و دیگر امکانات رفاهی موجود است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر روستاهای کشور دارای امکانات اولیه رفاهی هستند؛ اما در حال حاضر شاهد مهاجرت روستاییان به شهر هستیم.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک به دلیل مهاجرت روستاییان به شهر با توجه به دارا بودن امکانات اولیه زندگی اشاره و اظهار کرد: علت اصلی مهاجرت روستاییان به شهر نداشتن اشتغال پایدار است؛ اشتغال پایدار را باید به دو بخش تقسیم کرد؛ یکی ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی و دیگری ظرفیت‌های بومی هر منطقه که باید براساس پتانسیل‌هایی که در آن منطقه وجود دارد به آن نگاه کرد.

پوربافرانی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی بودجه‌ای را در سال ۹۷ به اشتغال روستاییان اختصاص داده، بیان کرد: در سال ۹۷ یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان تسهیلات در نظر گرفته شده بود که اگر صحیح و با دقت عملیاتی می‌شد؛ چرخه اقتصاد روستاها تا کنون فعال شده بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: تسهلاتی که برای روستاییان در نظر گرفته شد هم می‌تواند به حوزه کشاورزی و هم در سایر حوزه‌هایی که بومی آن منطقه هستند؛ اختصاص پیدا کند؛ چراکه اگر از پتانسیل بومی آن منطقه استفاده نشود اهدافی که برای رونق روستاها در نظر گرفته شده است محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد اشتغال وقتی که می‌خواهیم این تسهیلات را به روستاییان بدهیم؛ آنقدر بروکراسی اداری برای این حداقل‌ها قرار داده‌اند که در حال حاضر از ۱۸ هزار میلیارد تومانی که اختصاص داده شده به این امر - با توجه به اینکه در ماه‌های  پایانی سال هستیم - فقط ۶ هزار میلیارد آن جذب شده است.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در پایان، تاکید کرد: متاسفانه اشکال اساسی که درحوزه تولید و سرمایه گذاری با آن مواجه هستیم؛ بروکراسی‌های اداری غیر ضروری و عدم تمکین به دستورالعمل‌هایی است که دولت و مجلس به بانک‌ها ابلاغ می‌کنند؛ است. بانک‌ها و مسئولان اجرایی  نگاه درست و همراهی لازم برای ایجاد اشتغال زودبازده و همراهی با سرمایه‌گذار را ندارند و همین‌ها باعث شده که نتوانیم در روستاها شغل ایجاد کنیم؛ لذا باز تکرار می‌کنم اصل موضوع توسعه روستایی را فقط می‌توانیم با اشتغال رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز