خبرگزاری کار ایران

معطلی کارگران کشتی‌های لایروب بندرعباس در مورد عدم پرداخت حق بیمه ادامه دارد/کارفرما: تامین اجتماعی بهانه می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۷۸۰

پیگیری‌های ۲ ساله برخی کارگران کشتی‌های لایروب شرکت نگین سبز خاورمیانه در اسکله بندر شهید رجایی در مورد عدم پرداخت حق بیمه ۳ ساله‌ هنوز بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مشکل حق بیمه کارگران کشتی‌های لایروب بندرعباس زیرمجموعه سازمان بنادر و دریانوردی که تعدادشان به ۱۰۰ نفر می‌رسد، علیرغم پیگیری‌های کارگران حل نشده است. سازمان تامین اجتماعی «کمبود مدارک» را دلیل عدم حل مشکل کارگران می‌داند. این درحالی‌ست که حق بیمه کارگران از کسورات فیش حقوقی کارگران بوده اما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

کارگران می‌گویند که ۸ ماه از حق بیمه کارگران در سال ۹۰، ۲ ماه از سال ۹۱، ۳ ماه از سال ۹۴ و حق بیمه سال‌های ۹۲ و ۹۳ کارگران از حسابشان کسر شده و هنوز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

طبق اظهارات آنان؛ طبق قانون تامین اجتماعی کشور «استمرار» جزو شروط بازنشستگی طبق شرایط مشاغل سخت و زیان‌آور است و عدم پرداخت به موقع حق بیمه کارگران، باعث ایجاد مشکلاتی در زمان بازنشستگی آنان می‌شود. در عین حال تعدادی از کارگران با وجود فرسودگی و رسیدن موعد بازنشستگی معطل مانده‌اند. 

به گفته مهرانه موسوی (مسئول بخش اداری شرکت نگین سبز خاورمیانه) بعد از پیگیری‌های ۲ ساله کارفرمای کشتی‌های لایروب، شعبه یک سازمان تامین اجتماعی بندرعباس کمبود مدارک احراز اشتغال کارگران را علت عدم پذیرش حق بیمه کارگران اعلام کرده و هر بار مدرک جدیدی می‌خواهند.

طبق اظهارات او؛ ۲ سال است که شرکت مایل به پرداخت حق بیمه کارگران است اما سازمان تامین اجتماعی مدارک پرونده را ناکافی می‌داند و هر بار بهانه‌ای دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز