خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۸۷ هفته نامه آتیه‌نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۷۵۱

آتیه‌نو در داستان جلد این شماره خود راهکارهای نیروهای مولد را برای رونق تولید و اشتغال بررسی کرده است. گزارشی از دیدار مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه‌های ارتباطی و رسانه‌ای سازمان تامین اجتماعی با محمدحسن زدا سرپرست این سازمان و مطالبی دیگر از عناوین این شماره آتیه‌نو هستند.

به گزارش ایلنا، در یک نظرسنجی، برخی فعالان اقتصادی از فضای مبهم اقتصاد ابراز نگرانی کرده‌اند.

آتیه‌نو در داستان جلد این شماره خود راهکارهای نیروهای مولد را برای رونق تولید و اشتغال بررسی کرده است. نیروهایی که در خط مقدم کارآفرینی، ارزآوری و اشتغال‌زایی برای عزت و توسعه ملی با تحریم‌های ظالمانه می‌جنگند: «بخش خصوصی از زخم‌های کهنه می‌نالد»

در مقدمه این گزارش آمده است: «نگرانی از آینده بنگاه‌ها و کسب‌وکارها به‌دلیل پیش‌بینی‌ناپذیر بودن مولفه‌های مهم اقتصاد کشور و تردید در موثربودن برنامه‌ها و سیاست‌های کلان اقتصادی دو روی سکه‌ای هستند که این روزها تصویر وضعیت بخش‌خصوصی را به تصویر می‌کشد. هر روی این سکه را که مورد بررسی و دقت نظر قرار دهیم به واقعیت‌های کتمان‌ناپذیری می‌رسیم که زنگ خطر را در بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت‌های تولیدی به صدا درمی‌آورد. آخرین نظرسنجی‌ها در اتاق بازرگانی، حاکی از این است که ۷۰درصد فعالان بخش خصوصی‌ به آینده اقتصاد کشور خوش‌بین نیستند و اطمینانی نسبت به تحولات آینده اقتصادی کشور ندارند. آن‌ها این بی‌اطلاعی را مانع عمده‌ای سر راه توسعه فعالیت‌های خود یا حتی دلیلی برای انصراف از آن می‌دانند.»

گزارشی از دیدار مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه‌های ارتباطی و رسانه‌ای سازمان تامین اجتماعی با محمدحسن زدا سرپرست این سازمان، یکی دیگر از مطالب این شماره آتیه نو است. محمدحسن زدا در این دیدار با تاکید بر ضرورت تقویت ظرفیت نقدپذیری سازمان تامین اجتماعی گفته است مدیران قدرتمند از نقد نمی‌هراسند.

سایر عناوین این شماره عبارتند از:

اهمیت کالبدشکافی حوادث دردناک (یادداشتی از سیدمحمد علی جنانی؛ مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین‌اجتماعی)

سنگر ضدتحریم را مستحکم کنید! (رمزگشایی مرکز پژوهش‌های مجلس از پیچ‌وخم‌های بودجه سال آینده کشور در حوزه بیمه‌های اجتماعی)

دولتی‌ها بخش خصوصی را به بازی بگیرند! (یادداشتی از مهدی پورقاضی؛ عضو اتاق بازرگانی تهران)

۸ تغییر عمده در تامین‌اجتماعی آمریکا (سال ۲۰۱۹ برای آمریکایی‌ها به معنای مزایای بیشتر، سن بالاتر بازنشستگی و البته هزینه‌های درمانی بالاتر است)

واقعیت‌های اقتصاد را از زبان بخش خصوصی بشنویم (یادداشتی از حسن فروزان‌فرد؛ عضو اتاق بازرگانی ایران)

فقر زیر پوست آسمان‌خراش‌های هنگ‌کنگ (سیاست‌های رفاهی پایتخت اقتصادی شرق آسیا شکست خورده؟)

به قانون بهبود فضای کسب‌وکار رجوع کنیم (یادداشتی از سید فرید موسوی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس)

نحوه محاسبه و پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری (مشاور آتیه‌نو پاسخ می‌دهد)

زنجیره تامین مواد اولیه تولید را حفاظت کنیم! (یادداشتی از فرامرز توفیقی؛ رییس کمیته دستمزد و مشاور عالی کانون شوراهای اسلامی کار)

نقش کم‌رنگ کودکان در برنامه‌های توسعه (واکاوی سهم، نسبت و رابطه کودکان با توسعه در نخستین کنگره «کودکی، توسعه و سیاست‌گذاری اجتماعی»)

برای مهار فقر کودکان باید نگاه به حقوق زنان را تغییر داد (یادداشتی از احمد میدری؛ معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)

گفت‌وگو با مردم، کار در بانک را جذاب می‌کند (گفتگو با کارمند بانکی که شغل سختش را دوست دارد)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز