خبرگزاری کار ایران

درخواست مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان یزد از نمایندگان مجلس:

نام صندوق در جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۳۹۸ درج شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۵۲۱

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد با اشاره به مسائل مطرح شده در ارتباط با لایحه بودجه ۱۳۹۸ در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خواستار درج نام صندوق در جدول شماره ۱۴ بودجه در قسمت عواید ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها شد.

به گزارش ایلنا، نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با مجمع نمایندگان استان به ریاست محمدعلی طالبی، استاندار یزد و با حضور علی زینی‌وند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندای، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای این شورا در سالن حمیدی استانداری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیران دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به گزارشی از فعالیت‌های ادارات تحت مسئولیت خود پرداختند و مشکلات و مسائل مربوط به این حوزه را مطرح کردند.

در این نشست، حسن ابراهیمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد گفت: یکی از شاهکارهای مجلس ششم ایجاد بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت برای محروم‌ترین قشر جامعه، تحت عنوان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است. دولت نیز تعهد کرده است در این صندوق ۱۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان یزد حدود ۵۶ هزار نفر مشمول داریم، اظهار داشت: از این تعداد ۲۳ هزار نفر عضو صندوق شده‌اند و ۲۸۰۰ نفر نیز در حال دریافت انواع مستمری هستند. از این‌‌رو، در استان یزد ماهیانه حدود یک میلیارد تومان مستمری توسط صندوق پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد ادامه داد: در روستاها شاهد این هستیم که روستاییان به دلیل خشکسالی منبع درآمد چندانی ندارند و بیشتر گذران زندگی مردم از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است. این کار، اتفاق بسیار بزرگی است چراکه در صورت نبود این مستمری، نهایتاً مهاجرت به شهرها صورت می‌گرفت.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه دولت در این صندوق نقش کارفرما را ایفا می‌کند، تصریح کرد: دولت بابت ۱۰ درصد حق بیمه‌اش از سال ۱۳۹۳ تاکنون حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان به این صندوق بدهکار است. حق بیمه اختصاص داده شده برای سال ۱۳۹۸ حدود ۵۷۳ میلیارد تومان است که با این مبلغ نهایتاً بتوانیم یک میلیون و صد هزار نفر بیمه شده را تمدید کنیم که با این احتساب سال آینده نمی‌توان جذبی داشت.

وی درخصوص بازنشستگی پیش از موعد خاطرنشان کرد: بعضی از بیمه‌شدگان که نزد این صندوق بیمه‌پرداز بودند، به علت کهولت سن با تصویب مجلس شورای اسلامی بازنشسته پیش از موعد شدند که این موضوع بار مالی زیادی بر دوش صندوق گذاشت در حالی که دولت از تامین این بار مالی شانه خالی کرده است. در حال حاضر برای بار مالی در سال‌های ۹۶ ، ۹۷ و ۹۸ چیزی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا صندوق بتواند این طرح را ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز