خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۸۶ آتیه‌نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۷۷۲

دلایل بی‌توجهی لایحه بودجه سال آینده به اصلاحات در صندوق‌های بازنشستگی، مخالفت نمایندگان مجلس با تغییر در قوانین «وصول حق‌بیمه از پیمانکاری‌ها» و بسیاری موارد دیگر، مطالب این شماره هفته‌نامه آتیه‌نو هستند.

به گزارش ایلنا، بررسی تحلیلی دلایل بی‌توجهی لایحه بودجه سال آینده به اصلاحات در صندوق‌های بازنشستگی، داستان جلد این شماره هفته نامه را به خود اختصاص داده است: «رشته‌ها را پنبه نکنیم!» در بخشی از این گزارش آمده است: «چه زمانی باید صندوق‌ها را در مسیر درست قرار داد؟ تا کی باید بودجه صندوق‌ها را از بودجه سالانه پرداخت کرد؟» این پرسشی است که همه‌ساله در همین ایام، فعالان حوزه رفاه طرح می‌کنند و جواب آن را از دولت می‌خواهند. اما اگر دولت و رییس آن این سوال را طرح کرده باشند، چه باید گفت؟ آیا معنایش این است که دولت به دیدگاه نظر کارشناسان درباره بحران صندوق‌ها رسیده و با آن‌ها هم‌دردی می‌کند؟...»

مخالفت نمایندگان مجلس با تغییر در قوانین «وصول حق‌بیمه از پیمانکاری‌ها»، دیگر عنوان مهم این شماره است: «صیانت مجلس از حقوق کارگران کارگاه‌های غیرثابت»: «ماده۱۲ طرح «اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی» بدون تغییر به تصویب رسید. ماده‌ای پُرحرف ‌و حدیث که مدت‌ها بود میان موافقان و مخالفان آن در درون و بیرون خانه ملت، اختلاف‌نظرهایی وجود داشت. عاقبت هفته گذشته نمایندگان مجلس رای دادند این ماده که موضوع آن، نحوه محاسبه حق‌بیمه کارگاه‌های غیرثابت است، همان طور که در ماده ۴۱ قانون تامین‌اجتماعی آمده، دست نخورده باقی بماند. ماده‌ای که بسیاری وجود آن را سوپاپ اطمینانی برای حق‌خواهی کارگران شاغل در پروژه‌های پیمانکاری می‌دانند و تغییر آن را تهدیدی برای کارگران و سازمان بیمه‌گر حامی آن‌ها.

سایر عناوین این شماره عبارتند از:

بایسته‌های رسیدگی به دعواها در هیئت‌های تشخیص مطالبات (یادداشتی از عمران نعیمی؛ مدیرکل دفتر امور حقوقی و دعاوی سازمان تامین‌اجتماعی)

موج ورود بازنشستگان به مشاغل کاذب (بررسی آتیه‌نو از معضل افزایش بازگشت بازنشستگان به کار)

بازنشستگان تامین‌اجتماعی فراموش نشوند (یادداشتی از ابراهیم رزاقی؛ کارشناس اقتصادی)

وضعیت اضطراری در تخت‌های مراقبت‌ ویژه (به گفته رییس انجمن مراقبت‌های ویژه، هم‌اکنون با کمبود ۵۰درصدی در حوزه تخت‌های مراقبت ویژه روبه‌رو هستیم)

سهم ناچیز تامین اجتماعی از یک مخزن مشترک (یادداشتی از عباس خندان؛ پژوهشگر صندوق‌های بازنشستگی)

هزینه بحران صندوق‌ها را به دوش مردم نیندازیم (یادداشتی از محسن ایزدخواه؛ کارشناس بازار کار)

شرایط پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری (مشاور آتیه‌نو پاسخ می‌دهد)

ابر‌چالش صندوق‌های بازنشستگی و غفلت بودجه (یادداشتی از هادی قوامی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی)

چالش عبور از بحران صندوق‌های بازنشستگی در بودجه۹۸ (یادداشتی از علی خدایی؛ نماینده کارگران در شورای عالی کار)

حفظ منافع بیمه‌شده‌ها، وظیفه اخلاقی و قانونی مجلس است (یادداشتی از اصغر آهنی‌ها؛ عضو شورای عالی کار و عضو کانون عالی کارفرمایان کشور)

تزریق پول به جای اصلاحات ساختاری! (یادداشتی از رضا میرزاابراهیمی؛ پژوهشگر حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز