خبرگزاری کار ایران

حناچی مطرح کرد:

به سلامت کارگران و کارکنان خود توجه ویژه داریم

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۵۱۸

شهردار تهران گفت: سالانه تعداد زیادی از جمعیت تهران به دلایل مختلف فوت می‌کند که از آمار فوتی‌ها 1200 نفر به دلیل حوادث و سوانح و عدم رعایت مسائل ایمنی فوت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب و جشن پایش سلامت ١٧ هزار کارگر زحمتکش خدمات شهری گفت: باید سلامت شهروندان در سطح شهر تهران مدنظر قرار بگیرد. شهرداری تهران توجه ویژه به سلامت کارگران و کارکنان خود دارد.

وی افزود: سالانه 1200 نفر به دلیل حوادث و سوانح و عدم رعایت مسائل ایمنی فوت می‌کنند که تعداد آن در تهران به هزار و 200 نفر می‌رسد.

وی با اشاره به نامناسب بودن سطح کنترل دیابت در شهر تهران تصریح کرد: 9.3 درصد تهرانی‌ها دیابت دارند و 30 درصد نیز دچار قندخون هستند که قندخون خود را کنترل نمی‌کنند. در عین حال از هر پنج تهرانی یک نفر به فشارخون مبتلا است.

شهردار تهران با بیان اینکه براساس نظرسنجی‌ها آلودگی هوا و ترافیک دو معضل اساسی تهران هستند، بیان کرد: 93 درصد از شهروندان تهرانی این دو معضل را مهمترین مشکلات تهران اعلام کردند.

حناچی در پایان خاطرنشان کرد: باید شیوه زندگی را در تهران تغییر دهیم و از تحرک بیشتر بهره‌مند شویم. همچنین باید استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از راه‌های افزایش  فعالیت و تحرک بدنی را در دستور کار قرار داد. استفاده از دوچرخه در تهران زیر یک درصد است و ما باید این آمار را حداقل به 5 درصد افزایش دهیم. استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای تهران نیز داشته باشد.

پیروز حناچی همچنین در حاشیه مراسم ولادت حضرت زینب و روز پرستار در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در خصوص اخذ عوارض از تونل‌های شهری در حال حاضر برخی مسائل در حوزه کارشناسی مطرح می‌شود و در همین حوزه کارشناسان مختلفی اظهارنظر می‌کند اما بی تردید زمانی چنین موضوعاتی عملیاتی شود که شهرداری نسبت به ارسال لایحه اقدام کند و موضوع در شورا مطرح و مورد بررسی قرار گیرد و نهایتا شورا آن را بپذیرد تا اجرایی شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: نگامی که هیچیک از این اتفاقات نیفتاده پس موضوع خاصی مطرح نیست و از رسانه‌ای که این موضوع را منتشر کرده است گله مند هستم چرا که اساسا این موضوع واقعیت ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز