خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد:

سهم بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگان کشوری را ۳۰ درصد افزایش می‌دهیم/وام ۵ میلیونی به ۲۰۰ هزار فرهنگی بازنشسته پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۹۹۷

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم تا ۳۰ درصد سهم صندوق بازنشستگان کشوری در مورد بیمه‌های تکمیلی را افزایش دهیم. ۵۰ هزار نفر سهم سفرهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان کشوری را افزایش خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نشست گفت و شنود با کانون بازنشستگان آموزش و پرورش سراسر کشور ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با بازنشستگان فرهنگی تصریح کرد: شما زمینه‌ساز همه اتفاقات خوب در کشور بودند که منشا خدمات گسترده‌ای در ایران هستند.

وی افزود: شما عزیزان عمری را در راه تعلیم و تعلم سپری کردید و فرزندان این مرز و بوم را پرورش دادید. چون آفتاب می‌درخشید، می‌توانید اطرافتان را روشن کرده و نظام جمهوری اسلامی را بهره‌مند کنید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور با اشاره به اینکه همه ما به نوعی علاوه بر اینکه خودمان پرورده دست شما هستیم، همسر من چهل سال در آموزش پرورش خدمت کرده پدر و مادر همسرم بازنشسته آموزش و پرورش هستند، بیان کرد: از این رو مشکلات زندگی شما به من منتقل می‌شود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: تلاش کردیم بر مشکلات بازنشستگان کشوری و لشگری و بازنشستگان تامین اجتماعی در دوران مشکلات کشور و تورم نیفزاییم. افتخار داریم که حداقل دستمزد را متناسب با نرخ تورم و در برخی سال‌ها دو برابر تورم افزایش دادیم. اگرچه این میزان هنوز کم است و می‌دانیم که بازنشستگان در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و مشکلات معیشتی فراوانی دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت خود را ملزم به اجرا و پیگیری قانون مدیریت خدمات کشوری می‌داند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم حتما گام‌های مهمی برای اجرایی کردن این قانون برداریم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه فشار نظام سلطه و محدودیت در فروش منابع نفتی و تحریم مشکلات اقتصادی را به کشور تحمیل کرده است، گفت: متاسفانه بازنشستگان در خط مقدم محدودیت‌ها و مشکلاتی قرار دارند که نظام سلطه بر ما وارد کرده است. آن‌هم بازنشستگانی که در طول عمر پرداختی به صندوق کشوری و لشگری داشته‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت مستمری آبرومندانه را حق مسلم بازنشستگان دانیته و تصریح کرد: یکی از قدم‌های مهم ما ایجاد شفافیت و بردن فعالیت‌های اقتصادی سازمان بازنشستگان کشوری در اتاق شیشه‌ای است تا همه بدانند چه اتفاقی می‌افتد و چه کسانی حقوق‌های نجومی می‌گیرند.

شریعتمداری با بیان اینکه ما شرکت‌های زیان‌ده را از بدنه صندوق‌ها جدا خواهیم کرد و تبدیل به دارایی‌هایی با سود معقول خواهیم کرد، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با شایسته‌سالاری و از بین بردن بروکراسی و مدیر روی مدیر گذاشتن ها سیستم را اصلاح کنیم.

وی افزود: بدانید با رئیس محترم کانون بازنشستگان ما مشورت میکنیم تا مشکلات را به موقع به ما منتقل کنند و نماینده‌ای را منصوب می‌کنیم از نزدیک در جریان هزینه‌کرد منابع خودش قرار بگیرد‌.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اگر احیانا یک مدیر شرکت پتروشیمی بزرگی را به خوبی اداره کرده که سود ده بوده است، اظهار داشت: اگر قرار باشد یک مدیر لایق ماهیانه ۲۰ میلیون هم دریافت کند باید شفاف باشد.

او ادامه داد: شفافیت در بخش اقتصادی بنگاه‌ها، انضباط مالی، پیشگیری از فساد را در دستور کار داریم. صندوق بازنشستگی کشوری وتامین اجتماعی امانت بازنشسته‌هاست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من بنا ندارم کارهایی که نمی‌توانم انجام دهم، وعده دهم. در سالی که گذشت خدمات نسبی انجام شد. آموزش و پرورش ۸۳۲ هزار بازنشسته آموزش و پرورش از کل یک میلیون و ۴۲۰ هزار بازنشسته کشوری دارد که حدود ۶۱/۳ درصد می‌شود و ما باید به آنان پاسخگو باشیم.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: از وام‌های ۵ میلیونی تا تورهای سیاحتی و زیارتی ازجمله خدماتی بود که در اختیار بازنشستگان قرار گرفته است. سهمیه تورهای سیاحتی و زیارتی ۲۰۰ هزار نفر برای بازنشسته‌ها بود که باید ۵۰ هزار نفر دیگر اضافه شود. امسال ۸۲۸ هزار نفر بازنشسته در تورهای سیاحتی و زیارتی شرکت کردند.

وی افزود: در زمینه بیمه تکمیلی قدم‌هایی برداشته شده اما خیلی پر و پیمان نیست. تلاش می‌کنیم تا ۳۰ درصد سهم صندوق بازنشستگان کشوری در مورد بیمه‌های تکمیلی را افزایش دهیم. همچنین خانه‌های سلامت و مکان‌های ورزشی را با دقت بیشتری بررسی خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در توسعه انسانی یکی از مهم ترین کارها، افزایش انگیزش است. دولت تدبیر و امید به نام خود می‌بالد. در دنیا چیزی به عنوان کنش داوطلبانه و مشارکت اجتماعی مطرح شده که می‌گوید باعث طول عمر می‌شود. حتی میزان کنش داوطلبانه در تولید ناخالص ملی هم اثر دارد و در امریکا این رقم ۳/۷ درصد است.

او ادانه داد: روسای سازمان بهزیستی باید از بازنشستگان برای فعالیت استفاده کنند. این همکاری متقابل بسیار موثر خواهد بود. خوب است که بازنشستگان در کانون خیرین مهارت‌افزا که در سازمان فنی حرفه‌ای کشور پیگیری می‌شود، فعایت کنند. ما به همکاری و همراهی شما نیاز داریم.

شریعتمداری در پایان نشست به اعضای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش سراسر کشور تعهد کرد که منتخبی از بین خودشان را در هیئت مدیره سازمان بازنشستگان کشوری عضویت دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز