خبرگزاری کار ایران

۸۰ کارگر بیکار شده «کاوش» به اداره کار شهر صنعتی البرز شکایت کردند

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۷۶۵

برخی منابع کارگری از طرح شکایت حدود ۸۰ کارگر تعدیلی واحد تولیدی مخازن تحت فشار کاوش در اداره کار شهر صنعتی البرز قزوین خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۸۰ کارگر واحد تولیدی مخازن تحت فشار کاوش که از روز یکم دی ماه سال جاری با تصمیم کارفرمای کارخانه با اتمام قرارداد بیکار شده‌ بودند، از روز گذشته (15 دی ماه) با طرح شکایتی در اداره کار شهر صنعتی البرز، پیگیر مطالبات صنفی خود شدند.

این کارگران که برخی ۱۴ سال سابقه کار دارند، یادآور شدند: مدیرعامل کارخانه مشکل اصلی را عدم تامین مواد اولیه عنوان کرده و می‌گوید با وضعیت فعلی که کارخانه دچار آن شده است، امکان بازگشت به کار کارگران وجود ندارد.

آنها می‌گویند: خواسته ما بازگشت به کار و پرداخت مطالبات معوقه مزدی و سنواتی است و برای همین تصمیم گرفتیم از کمک مراجع قانونی استفاده کنیم.

این کارگران همچنین مدعی شدند: کارفرما قبل از تعدیل کارگران وعده پرداخت ۴۵ روز سنوات را به هریک از آنها داده بود اما گویا این وعده محقق نمی‌شود.

کارگران شرکت مخازن تحت فشار کاوش (سانکا) بخشی از مشکلات کارخانه را به دلیل عدم وصول طلب‌های مالی کارخانه از شرکت‌های خودروساز می‌دانند. آنها می‌گویند: تنها امید ما بازگشت به کار است و اینکه کارفرما بتواند حداقل بخش از طلب‌های مالی این واحد تولیدی را از شرکت‌های بزرگ خودروساز وصول کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز