خبرگزاری کار ایران

مصائب آتش‌نشانان با دوایر تامین اجتماعی/می‌گویند قانون سخت و زیان‌آور به ما ابلاغ نشده!

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۸۶۷

آتش‌نشانان می‌گویند هنوز برخی ادارات تامین اجتماعی، آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور را برای آتش‌نشانان اجرایی نمی‌کنند.

شورای اسلامی کار آتش‌نشانان تهرانی در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه دوندگی‌های خود برای به‌رسمیت شناساندنِ سختی کار آتش‌نشانی صحبت کردند.

این فعالان کارگری می‌گویند: هنوز برخی ادارات و شعب تامین اجتماعی خصوصاً در غرب تهران، آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور را برای آتش‌نشانان اجرایی نمی‌کنند و جلوی «بازنشستگی پیش از موعدِ آتش‌نشان‌ها» سنگ می‌اندازند.

این آتش‌نشانان به ماده 84 لایحه ششم توسعه اشاره می‌کنند که در آن به صراحت آمده: دولت موظف است مشاغل آتش‌نشانی و پرتوکاری اشعه را جزو مشاغل سخت در نظر بگیرد.

آتش‌نشانان تهرانی می‌گویند: ادارات تامین اجتماعی می‌گویند این قانون هنوز به ما ابلاغ نشده و لذا ما مجبوریم باز هم دوندگی کنیم؛ این درحالیست که برای برخی مشاغل آتش‌نشانی مانند راننده‌ها، با مشکلات مضاعف روبرو هستیم.

اعضای شورای اسلامی کار آتش‌نشانی تهران تاکید می‌کنند: بیست سال کار به عنوان آتش‌نشان به اندازه کافی انسان را فرسوده می‌کند؛ چطور توقع دارند یک آتش‌نشان به دنبال بازنشستگی پیش از موعد نباشد و بتواند سی سال تمام کار کند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز