خبرگزاری کار ایران

مطالبات مزدی کارگرانِ قطار شهری اهواز هنوز پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۹۹۷

کارگران پیمانی قطار شهری اهواز می‌گویند که پیمانکار هنوز بابت مطالبات مربوط به ۱۸ ماه دستمزد پرداخت نشده با آنها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران قطار شهری اهواز واقع در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کارگر در مجموعه قطار شهری اهواز تحت مسئولیت پیمانکار مشغول کارند که از تیر ماه سال گذشته مطالبات مزدی‌شان به تاخیر افتاده است.

این کارگران گفتند: سالهاست که در شرایط سخت در زیرزمین به سختی کار می‌کنیم و در تمامی این سال‌ها پیمانکار این مجموعه که مسئولیت ساخت این پروژه عمرانی را برعهده گرفته است، در مقام کارفرما به تعهدات مزدی خود عمل نکرده است.

به گفته آنها، در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزدهای کارگران دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی آنها نیست. اخیرا نیز پیمانکار مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به صورت علی‌الحساب به حساب کارگران واریز کرده اما هنوز ۱۸ ماه مزد به کارگران بدهکار است.

کارگران پیمانی پروژه قطار شهری اهواز خواستار آن هستند تا مدیرعامل قطار شهری اهواز در مقام کارفرمای اصلی چاره‌ای برای تامین منابع مالی این پروژه عمرانی و پرداخت دستمزد نیروی کار بیندیشد. بنابراین اگر قرار است مشکلات به همان صورت قبل استمرار داشته باشد، کارگران امنیت شغلی خود را از دست می‌دهند. در عین حال این کارگران می‌گویند اخیرا تعداد کمی از کارگران (حدود ۵ تا ۱۰ نفر) به صورت خودخواسته محل کار خود را ترک کرده‌اند.

آنها اظهار داشتند: بازرس اداره کار شهر اهواز برای بررسی وضعیت شغلی کارگران قطار شهری از این مجموعه بازدید کرده است و ما کارگران منتطر نتیجه این بازرسی از سوی اداره کار هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز