خبرگزاری کار ایران

محمد سنجری:

۳۲ درصد کل آراء صادره در مراجع حل اختلاف به صورت سازشی صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۷۴۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد که ۳۲ درصد کل آرای صادره در مراجع حل اختلاف به صورت سازشی صادر شده است

به گزارش ایلنا، محمد سنجری در تشریح آمار عملکرد نه ماهه سال جاری این اداره کل در حوزه روابط کار گفت: تعداد دادخواست‌های واصله به هیات تشخیص استان از ۱۰۵۷۱ دادخواست در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ به ۷۷۲۰ دادخواست در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ رسیده است که این رقم نشان از کاهش ۲۷ درصدی تعداد دادخواست‌های واصله به حوزه روابط کار استان بوده است.

وی در همین رابطه و در آمار مقایسه‌ای تعداد پرونده‌های واصله به هیات‌های حل اختلاف در ۹ ماهه سال ۹۶ و ۹۷ اظهار داشت: تعداد پرونده‌های واصله به هیات‌های حل اختلاف در نه ماهه سال۱۳۹۶ تعداد ۴۲۱۵ پرونده بوده که این میزان در نه  ماهه سال ۱۳۹۷ به ۴۰۴۷ پرونده رسیده که ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: ما اعتقاد داریم اختلافات ما بین کارگر و کارفرما باید در محیط کار و از طریق تفاهم و توافق حل و فصل شود و بهترین تصمیم توافق خواهد بود که در نهایت این کار موجب جلوگیری از سرگردانی مراجعان، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در حل و فصل اختلافات خواهد شد. در رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف نیز رویکرد کلی ما در تصمیم‌‌گیری‌ها صیانت از نیروی کار وحفظ و توسعه کار می‌باشد و اعضاء مراجع حل اختلاف باید به حل و فصل توافقی اختلافات کارگران و کارفرمایان کمک کند.

سنجری در رابطه با مقایسه آرای صادره و سازشی در مراجع حل اختلاف استان تصریح کرد: مقایسه نسبت آرای سازشی صادره در مراجع حل اختلاف نشان می‌دهد که در مراجع حل اختلاف خراسان رضوی در نه ماهه سال جاری ۳۲ درصد کل آراء صادره در مراجع حل اختلاف به صورت سازشی صادر شده است.

وی افزود: توصیه ما در جلسات حل اختلاف و تشخیص حمایت از کارفرما یا حمایت از کارگر نیست؛ بلکه ما باید با خدمت به کارگران و کارفرمایان امنیت اقتصادی و کار را حفظ کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در نه ماهه سال جاری تعداد ۵۱۶۶  نفرساعت آموزش در زمینه روابط کار و با محتوای آموزش قانون کار، طبقه‌‌‌بندی مشاغل ویژه مدیران شرکت‌‌‌های خدماتی و دوره‌های آموزش مقررات کار و تامین اجتماعی برای تشکلات کارگری و کارفرمایی برگزار شده و همچنین در همین مدت برای ۳۷۲۶ نفر ساعت از مدیران شرکت‌های خدماتی با نظارت و همکاری این اداره کل دوره آموزشی برگزار گردیده است.

سنجری یادآور شد: کمیته استانی تعیین صلاحیت نیز با تشکیل ۱۲ جلسه و تایید صلاحیت و رتبه‌‌‌بندی تعداد ۱۲۸ شرکت خدماتی در مدت اخیر شش دوره آموزشی برای ۲۰۷ نفر از مدیران شرکت‌های خدماتی توسط انجمن‌های صنفی این شرکت‌ها و با نظارت و همکاری اداره کل برگزار نموده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز