خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعتراض کارگران شهرداری نیشابور بی‌نتیجه پایان یافت/معترضان مخالف حضور پیمانکاران هستند

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۵۵۴

اعتراض صنفی حدود ۳۰۰ کارگر خدماتی شهرداری نیشابور، عصر روز گذشته بدون نتیجه پایان یافت.

برخی منابع کارگری در شهر نیشابور به خبرنگار ایلنا گفتند: عصر روز گذشته (یکشنبه ۹ دی ماه) اعتراض یک هفته‌ای کارگران قرارداد مستقیم خدماتی ناحیه دو شهرداری نیشابور در مخالفت به پیمانی شدن، بی‌نتیجه خاتمه یافت و امروز (دوشنبه) کارگران معترض به محل کار خود بازگشتند.

یکی از کارگران در توضیح پایان اعتراض صنفی خود و همکارانش گفت: روز گذشته بعد از گذشت یک هفته از اعتراض صنفی کارگران خدماتی ناحیه دو شهرداری نیشابور، دو نفر از کارگران بازداشت شدند. در نتیجه این اقدام؛ کارگران به صورت موقت به اعتراض صنفی خود خاتمه دادند.

او با بیان اینکه هرچند این دو کارگر خدماتی شهرداری نیشابور بعد از چند ساعت بازداشت با سپردن تعهد آزاد شدند، اظهار داشت: اعتراض کارگران خدماتی شهرداری نیشابور کاملا صنفی است و نباید با مسائل سیاسی ادغام شود.

او با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده کارفرمایان پیمانکاری به دنبال سود بیشتر هستند و هرگاه توانسته‌اند یا خلاء قانونی وجود داشته، مزایای قانونی کارگر را نپرداخته یا کوتاهی کرده‌اند، در پایان گفت: در حال حاضر بیش از ده روز است که شهرداری نیشابور برای فرار از تعهدات خود به کارگران، پای یکی از پیمانکاران را به بخش خدماتی شهرداری باز کرده‌ و ما مخالف این موضوع هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز