خبرگزاری کار ایران

سعیدی در انتقاد به تاخیر توزیع بسته‌های حمایتی دولت؛

کارگران همچنان در انتظار توزیع بسته‌های حمایتی دولت/ اگر تورم ۴۰ درصد است حقوق و دستمزد هم باید ۴۰ درصد افزایش داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۸۸

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه و بودجه تاکید شد که دولت موظف است برابر با نرخ تورم، حقوق و دستمزد را افزایش دهد پس اگر تورم ۴۰ درصد اعلام شده حقوق ها نیز باید ۴۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، محمداسماعیل سعیدی (نماینده حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: در قانون برنامه و بودجه تاکید شد که دولت موظف است برابر با نرخ تورم، حقوق و دستمزد را افزایش دهد. پس اگر  تورم ۴۰ درصد اعلام شده، حقوق‌ها نیز باید ۴۰ درصد افزایش یابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: قیمت کالا و اقلام به تناسب سال ۹۶، (غیر از نان و گوشت) به طور میانگین ۳ برابر شده که با در نظر گرفتن افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد، یعنی شکاف عمیق میان قدرت خرید و درآمد ماهیانه.

سعیدی ادامه داد: با افزایش تورم، دولت بسته حمایتی را برای کارمندان و کارگران در نظر گرفت که قرار بود از مهرماه برای کارگران نیز توزیع شود. اما اکنون در دی ماه هستیم و هنوز این بسته‌ها در شرایط اهدا به کارگران نیست، بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی نامطلوب، بهتر است به وضعیت کارگران نیز سریع‌تر رسیدگی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان، گفت: دولت برای کمک به معیشت مردم برنامه دارد اما مدیریت اجرای آن با توجه به سازوکارهای موجود هنوز فراهم نشده، به طوری که هنوز اغلب کارگران و کارمندان کشور در حال حاضر حقوق زیر ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند، بنابراین دولت باید به سوی تدوین برنامه مطمئن پیش برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز