خبرگزاری کار ایران

اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به عراق و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دو حوزه مهم همکاری با عراق است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۲۸

دومین نشست بین‌المللی کردن فعالیت‌های اقتصادی تحت عنوان" آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی عراق" با حضور مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در نشست بین‌المللی کردن فعالیت‌های اقتصادی، «علی حسین شهریور» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با توجه به بازار گسترده و در دسترس عراق، خواستار برنامه‌ریزی جهت حضور بلند مدت فعالان اقتصادی در بازار این کشور شد و گفت: در همین راستا کمیته عراق در دفتر امور بین‌الملل تشکیل و در حال برنامه‌ریزی و پیگیری تحقق این هدف است.

 وی گفت: اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به عراق و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از دو حوزه مهم همکاری با عراق است.

شهریور با اشاره به اینکه بازار عراق برای تولیدات کشاورزی، صنعتی و معدنی ما فرصت بسیار بزرگی است، گفت: بخش تعاونی، شرکت‌ها و هلدینگ‌ها باید سهم مناسبی از بازار، تجارت و بازسازی عراق را داشته باشند.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عراق سودآورترین شریک تجاری ایران است، تاکید کرد: برای ادامه تجارت به عراق باید وارد مرحله جدید یعنی سرمایه‌گذاری مشترک با این کشور شد.

وی افزود: باید برندهای معتبر و صنایع ریشه دار در بخش‌های مصالح ساختمانی، موادغذایی، محصولات کشاورزی، شوینده‌ها و محصولات بهداشتی که مهمترین اقلام مورد نیاز عراق است برای حضور بلندمدت در بازار عراق برنامه ریزی کنند و سیاست بازار سازی با حفظ بازار را نهادینه کنند.

در ادامه این نشست "حمزه محسن علی محمود" رایزن رسانه‌ای سفارت عراق گفت: روابط دو کشور بسیار عمیق تر از آن است که تحت تاثیر فضاهای رسانه‌ای منفی دشمنان دو کشور قرار گیرد و راهپیمایی اربعین شاهد این مدعاست.

همچنین "عقیل موسوی" رایزن بازرگانی عراق نیز با اشاره به فرصت‌های بی‌شمار و استثنایی در عراق بعد از جنگ و در ایام بازسازی، بیان کرد: می‌توان این همکاری‌ها را در پنج بخش صنعتی، نیرو ازجمله برق و نفت، کشاورزی، مواد غذایی و بازسازی راه‌ها جاده‌ها و پل‌سازی تقسیم کرد.

وی ادامه داد: کشورش آماده هر گونه همکاری در هریک از این حوزه‌ها با طرف‌های ایرانی است.

حسینی دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و عراق نیز اطلاعات مبسوط و کاملی از اوضاع اقتصادی عراق، ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی، راه‌های ورود به بازار عراق و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری جهت همکاری‌های مشترک و دوجانبه با این کشور را در این نشست ارائه کرد.

در پایان این نشست، به پرسش های فعالان اقتصادی در رابطه با نوسانات ارزی و روابط بانکی، همسویی بین دستگاه‌های ایرانی در ارتباط با همکاری منسجم و یکپارچه با عراق، تسهیل صدور ویزا برای تجارو بازرگانان فعال در این کشور، اجازه ترانزیت مستقیم و بررسی صدور مجوز اقلام دارویی و دیگر محصولات تولیدی ایران حاضر در جلسه جهت تسهیل همکاری پاسخ داده شد.

پیش از این،  نخستین نشست با عنوان آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی ساحل عاج برگزار شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز