خبرگزاری کار ایران

خدادادی در گفت‌وگو با ایلنا:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اولویت بودجه ۹۸ باشد

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۵۴۹

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه در بودجه سال ۹۸ باید به مسائل اجتماعی حمایتی باشد.

سلمان خدادادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا،‌ درباره بررسی بودجه سال ۹۸ در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و اینکه کمیسیون متبوعش چه پیشنهاداتی را به دولت در این خصوص داده است، گفت: باتوجه به اینکه بودجه در حال حاضر تقدیم مجلس نشده است، اطلاع دقیقی نداریم و چیزی هم که می‌دانیم جسته و گریخته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه بحث بودجه امسال مطرح شود، ما در کمیسیون اجتماعی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مطرح کردیم. اعضای کمیسیون و نمایندگان ملت شریف ایران این موضوع را یکی از مشکلات اساسی در حوزه مسائل اجتماعی بازنشستگان می‌دانند.

وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه دولت را موظف کردیم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند که بسیار هم مهم است و باید در اولویت بودجه ۹۸ قرار گیرد در غیر اینصورت تبعاتی را در برخواهد داشت.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محور دوم که ما به دولت گوشزد کردیم نگاه حمایتی به بودجه است. در جلساتی که طی ماه‌های گذشته با دولت و سازمان‌ها داشتیم تاکید بر نگاه حمایتی به  بودجه داشتیم،‌ یعنی محور حمایتی بودن بودجه برتری به سایر مواردی است که در بودجه مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: طی ماه‌های گذشته دو جلسه در کمیسیون اجتماعی داشتیم و تاکید هم کردیم که دوستان نگاهشان به بودجه سال ۹۸ حمایتی باشد. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا دولت تاکنون به حذف دهک‌های بالای جامعه برای دریافت یارانه اقدام نکرده است، بیان کرد: باید در این خصوص یک کار کارشناسی صورت گیرد، که انجام نپذیرفته است.

وی ادامه داد: دولت دستش به لحاظ کار کارشناسی خالی است؛ باید سازوکاری را معین کند تا مشخص شود چه کسانی،‌ چگونه باید از گرفتن یارانه معاف شوند.

خدادادی با اشاره به اینکه مجلس درخصوص تعیین افراد برای دریافت یارانه مصوبه دارد، عنوان کرد: باتوجه به شرایطی که کشور دارد، باید کار کارشناسی دقیقی صورت گیرد، ما در مجلس مصوبه داریم و مشاهده هم کردید که برای دریافت سبد کالا این کار صورت گرفت.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد عدم وجود اطلاعات کافی باعث شده که حذف دهک بالای جامعه برای یارانه‌ها صورت نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز