خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری:

اعتقادی به رهاکردن وظایف درمانی سازمان تامین اجتماعی ندارم/ تمام امور وزارتخانه باید در اتاق‌های شیشه‌ای انجام شوند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۰۴۶

وزیر کار تاکید کرد که اعتقادی به رهاکردن وظایف درمانی سازمان تامین اجتماعی ندارد.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در مراسم معارفه محمدحسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: بواسطه اینکه منابع تامین اجتماعی، اموال عامه مردم است، مسئولیت سنگینی را بر دوش ما قرار می‌دهد و حفاظت مداوم از این منابع بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت آن است که ما باید متکی به منابع درون سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت هزینه‌ها باشیم و این ظرفیت وجود دارد. اتکا به ظرفیت داخلی این سازمان و شرکت‌های تابعه‌اش یکی از سیاست‌های اصلی باید باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی متذکر شد: اعتقادی به رهاکردن وظایف درمانی سازمان تامین اجتماعی ندارم و این مسئولیت، با قدرت تداوم خواهد یافت. باید تلاش کنیم ذی‌نفعان از وضعیت درمانی خود بواسطه این سازمان راضی باشند. اما در گسترش درمان باید دقت کنیم. رویه گذشته مبنی بر طرح وعده‌های جدید برای مردم مناطق مختلف و کلنگ‌زنی منجر به ایجاد توقعاتی برای مردم شده و عدم تحقق آنها در سالیان گذشته، باعث شکل‌گیری نگرش‌های منفی در اقشار مردم شده است.

وی متذکر شد: لازم است تمام امور وزارتخانه در اتاق‌های شیشه‌ای انجام شوند و شفافیت، خط مشی اصلی مدیران وزارتخانه باشد. در این راستا از مدیران پیشگام در شفافیت تجیل می شود و به سایر مدیران نیز دستورالعمل های شفافیت، ابلاغ خواهد شد. سه جانبه‌گرایی به طور جدی در دستور کار است. لازم است تا در سطوح خرد، نمایندگان کارگری در تصمیم گیری های دولتی مشارکت داده شوند.

شریعتمداری افزود: جوانگرایی در مدیریت سازمان یک ضرورت است و از این رو جای خالی مدیران بویژه افرادی که اخیراً به‌دلیل چندشغله بودن در شرکت های تابعه استعفا داده اند،  باید با «اندیشمندان جوان فرهیخته» پر شود. چراکه نشاط، ابتکار، نوآوری و خلاقیت از شاخصه های جوانان است و باید از آن استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در عین اینکه توقع‌آفرینی بیجا و بی‌ربط باعث خسران است، یأس‌آفرینی نیز مجاز نیست. نباید به گونه‌ای به مردم و افکار عمومی القا شود که سازمان تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی کشوری در حال احتضار است و در این راستا، هیچ کاری از دست ما ساخته نیست. چراکه گزارش‌ها نشان از آن دارد که ظرفیت عظیمی در شرکت‌های تابعه این دو مجموعه وجود دارد که بیمه شوندگان می‌توانند از عواید ظرفیت سرمایه گذاری این شرکت‌ها منتفع شوند.

شریعتمداری تاکید کرد:‌ دوران کنونی نیازمند مدیریت ایثارگرانه و مجاهدانه همراه با تفکر و تعقل است. چراکه ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و این نیازمند تلاش و همت مضاعف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز