خبرگزاری کار ایران

خدابخشی در تذکر شفاهی:

وزارت تعاون تعهدات خود درخصوص ایجاد اشتغال در مناطق محروم را عملیاتی کند/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باید پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۴۷۹

نماینده مردم الیگودرز خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون تعهدات خود درخصوص ایجاد اشتغال در مناطق محروم را عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خدابخشی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت رحلت آیت الله شاهرودی گفت: قطعاً حفظ قدرت خرید مردم و توجه به معیشت اقشار کم درآمد و همچنین موضوعات با آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی باید مورد توجه دولت و همچنین اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ قرار بگیرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی و زمینه سازی برای افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم و توجه به احکام مرتبط با قانون برنامه ششم توسعه یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد. همچنین منظور نمودن اعتبارات لازم جهت اجرای حکم قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باید پیگیری شود، زیرا انتظار می‌رود اعتبارات بیشتری برای اجرای این قانون اختصاص داده شود.

وی بر لزوم اجرای نظام رتبه بندی معلمان و پیش بینی اعتبارات لازم در بودجه سال ۹۸ گفت: جبران نوسانات ارزی سالانه بالای۱۰ درصد برای صنایع اولویت دار براساس ماده ۴۶ قانون برنامه ششم باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین حفظ اشتغال موجود در کشور بسیار ضروری است، زیرا به طول مثال در شهرستان الیگودرز بخشی از معادن این شهرستان به علت محدودیت های صادراتی و شرایط بد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل هستند، از این رو دریافت حقوق دولتی متناسب با ظرفیت اسمی از آنها با سیاست حفظ اشتغال موجود مغایرت دارد و ما انتظار اصلاح این رویه غلط را داریم.

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تعهدات خود درخصوص ایجاد اشتغال در مناطق محروم را عملیاتی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز