خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان مرکزی:

کارفرمایان افزایش مزد کارگران خباز را رعایت نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۷۷۸

اغلب کارفرمایان در استان مرکزی افزایش مزد توافق شده بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی خباز را رعایت نمی‌کنند.

رمضانعلی نوروزی (رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان مرکزی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه متاسفانه کارفرمایان دستمزد روزانه کارگران خباز را منوط به افزایش قیمت نان می‌دانند، اظهار داشت: حتی در صورت افزایش دستمزد کارگران، اداره کار نظارت کافی ندارد. مسئولان نیز در مساله دستمزد از کارفرمایان حمایت می‌کنند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه در اراک با افزایش 50 تومانی هر قرص نان، دستمزد کارگران خباز نیز افزایش یافته، تصریح کرد: ما براساس تعداد قرص نان دستمزد روزانه کارگران را محاسبه می‌کنیم که متاسفانه 80 درصد کارفرمایان در استان مرکزی این افزایش مزد را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه تشکل‌های کارگری خبازان استان مرکزی دستمزد شاطران بر مبنای 3 هزار پخت نان را حدودا روزی 25 هزار تومان در نظر گرفته که در ماه 750 هزار تومان اضافه حقوق خواهد بود، گفت: این رقم بر مبنای 12 ساعت کار در روز محاسبه شده است.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی کارفرمایان در اراک این رقم را پرداخت نمی‌کنند.

نوروزی با تاکید به اینکه در هر استان دستمزد جداگانه تعیین می‌شود؛ خاطرنشان کرد: روستاهای استان مرکزی دستمزدهای پایین‌تری به خبازان می‌دهند که در 4- 5 سالی که قیمت نان افزایش پیدا نکرد، حدوداً روزی 5 تا 10 هزار تومان دستمزد کارگران این روستاها افزوده شده بود.

او ادامه داد: متاسفانه اداره کار که متولی امور کارگر است، با انجمن صنفی کارکارگران خباز هماهنگ نیست.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان مرکزی با یادآوری اینکه افزایش دستمزد کارگران خباز در هر منطقه متفاوت است، تاکید کرد: معیشت کارگران خباز در پایین‌ترین سطح ممکن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز