خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آزادی تمامی کارگران بازداشت شده گروه ملی فولاد در دست پیگیری است/به اعتراضات کارگری نباید نگاه امنیتی شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۶۴۹

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: اعتراضات کارگران صرفا جنبه صنفی دارد و نباید به آنها امنیتی نگاه کرد.

کریم یاوری (نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به خبرنگار ایلنا گفت: عموم کارگران در زمره وفادارترین اقشار به نظام جمهوری اسلامی هستند. 

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بررسی و رسیدگی به بنگاه‌های مشکل‌دار افزود: کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه و گروه ملی فولاد اکثرا از خانواده ایثارگران و بعضا از جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا هستند.

یاوری ادامه داد: تجمعات انجام شده در چند هفته گذشته توسط این عزیزان صرفا جنبه صنفی و برای معوقات مزدی و حقوق قانونی صورت پذیرفته است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزارت کار اعتقاد راسخ دارد که مشکلات صنفی نباید جنبه امنیتی و سیاسی پیدا کند. تمامی مسئولان کشوری و استانی به این امر اعتقاد دارند که موضوع اعتراضات کارگران صرفا صنفی بوده و باید نسبت به حقوق و مزایای کارگران و معیشت خانواده آنان توجه لازم و موثر، مبذول داشته شود‌.

وی افزود: جراید و رسانه‌های معاند و بیگانه هر بار که می‌خواهند از تجمعات کارگری سوءاستفاده نمایند، تیرشان کمانه می‌کند و در چشم خودشان می‌رود.  

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به امور بنگاه‌های مشکل‌دار تصریح کرد: حسب تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آزادی تمامی کارگران بازداشت شده فولاد در دست پیگیری جدی است و تاکنون تعدادی از آنها آزاد شده‌اند. ما تا آزادی تمام کارگران گروه ملی فولاد به پیگیری‌های خود ادامه می‌دهیم.

 مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری افزود: بانک ملی باید شرایط را درک کرده و بدون فوت وقت و بروکراسی اداری و بانکی مواد اولیه مورد نیاز گروه ملی فولاد را برای تولید مستمر فراهم نماید و در این کار هیچ کوتاهی قابل پذیرش نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی کارگران و کارآفرینان و کارفرمایان در صف اول و خط مقدم قرار دارند، گفت: پشتیبانی و حمایت از آنها جتناب‌ناپذیر است. در کل حمایت از کارگران برای پایداری تولید حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و تثبیت مشاغل موجود از اهم وظائف اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز