خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شرکت کاوش در اعتراض به ممانعت از حضورشان در کارخانه

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۳۴۰

صبح امروز حدود ۸۰ کارگر واحد سازنده مخازن تحت فشار «کاوش» (سانکا) در قزوین، در اعتراض به عدم حضور خود در کارخانه، مقابل ورودی این کارخانه تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض شرکت کاوش در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: از صبح روز گذشته (یکم دی ماه) مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی از ورود حدود ۸۰ نفر از مجموع ۱۲۵ کارگر کارخانه به محل کارشان خودداری می‌کنند.

او با بیان اینکه سوابق فعالیت بعضی از کارگران بیکار شده به ۱۳ سال می‌رسد، اظهار کرد: پیش از این کارخانه حدود ۲۰۰ کارگر داشت که شهریور ماه سال جاری کارفرما حدود ۵۰ تا ۶۰ کارگر دیگر را با اتمام قرارداد کار تعدیل کرد و هم اکنون آنها از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

به گفته این کارگر، کارفرما اعتنایی به خواسته بازگشت به کار کارگران تعدیل شده ندارد و می‌گوید برای کاهش هزینه‌های کارخانه ناچار به تعدیل این تعداد نیروی شده است.

طبق اظهارات آنان، در شهر صنعتی البرز قزوین کسی پیگیر مشکلات کارگران نیست از این رو کارگرانی که به هر دلیل از شهریور ماه تعدیل شده‌اند یا امروز از حضور آنها در کارخانه جلوگیری شده است، با تجمع مقابل کارخانه، نارضایتی خود را به مسئولان استانی و کشوری اعلام کردند.

این کارگر با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلاتمان مربوط به پرداخت مطالبات سنواتی‌مان می‌شود، افزود: در حال حاضر یک ماه دستمزد متعلق به آذر ماه کارگران به تاخیر افتاده است و هریک از کارگران براساس سوابق کاری خود، سنوات را از کارفرما طلبکارند.

به گفته وی، هر یک از کارگران  شرکت کاوش دست‌کم دارای سه سر عائله هستند و تامین مخارج زندگی بعد از تعدیل برایشان بسیار سخت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز