خبرگزاری کار ایران

بیانیه جمعی از معلمان ایران؛

آتشی که از شین‌آباد تا زاهدان جان عزیزان ما را می‌سوزاند، محصول بی‌توجهیِ قدرتمندان است

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۲۹۸

بیش از 600 نفر از معلمان کشور با امضای بیانیه‌ای مشترک، به حادثه آتش‌سوزی مدرسه در زاهدان انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آتش‌سوزی مدرسه اسوه حسنه در زاهدان و مرگ 4 کودک، انتقاد معلمان کشور را برانگیخته است. بیش از 600 نفر از معلمان با امضای بیانیه‌ای به این مساله اعتراض کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: سال‌هاست در کنار ظلمی که به معلمان با سرکوب معیشت و منزلت رفته است از حقوق دانش آموزان می‌گوییم از فقدان کیفیت در آموزش از مدارس ناایمن و غیراستاندارد که جان معلمان و دانش آموزان را تهدید می‌کنند. آن آتشی که از شین آباد تا زاهدان امروز جان عزیزان ما را می‌سوزاند محصول سال‌ها بی‌توجهی به امر آموزش توسط همین جناح‌های قدرت است که نوبتی قدرت را در دست می‌گیرند؛ نتیجه عملکرد کسانی که صد در صد مراکز پیش دبستانی را خصوصی کرده‌اند و می‌کوشند سیاست‌های ضد آموزشی و پولی‌سازی خود را بر باقیمانده عرصه آموزش عمومی تسری دهند.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: ما به عنوان جمعی از معلمان ایران ضمن تسلیت به خانواده کودکان در آتش بیداد سوخته، خواهان محاکمه عاملان اصلی این فاجعه هستیم و از تشکل‌های صنفی معلمان و سازمان‌های حامی حقوق کودکان می‌خواهیم باتوجه به ناایمن بودن بیش ازنیمی از مدارس کشور، در مقابل این فاجعه سکوت نکنند و به این وضعیت اسفناک اعتراض نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز