خبرگزاری کار ایران

مسعود رضایی:

۹۰ درصد دستفروشان امکان فعالیت در مشاغل پایدار را ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۱۱۰

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که ۹۰ درصد دستفروشان امکان فعالیت در مشاغل پایدار را ندارند.

به گزارش ایلنا، «مسعو رضایی» گفت: ۹۰ درصد دستفروشان امکان فعالیت در مشاغل پایدار را ندارند.

وی در واکنش به انتشار خبری از سوی برخی مبنی‌بر اینکه تعدادی از شهرداران مناطق تصمیم دارند با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی به حل معضل سد معبر بپردازند، به خانه ملت گفت: وظیفه ذاتی قوه قضائیه و نیروی انتظامی این است که برای رفع موانع برخورد ممانعتی یا سلبی انجام دهند، اما وقتی شهرداری‌ها برای جمع‌آوری افرادی که سد معبر می‌کنند از قوه قضائیه و نیروی انتظامی استمداد می‌طلبند، قطعا اقدامی در جهت پاک کردن صورت مساله است و نمی‌تواند راه حل مناسبی برای رفع این مشکل باشد.

نماینده شیراز درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا ۹۰ درصد افرادی که برای دستفروشی سدمعبر می‌کنند، نیازمند کار بوده و به این دلیل که فاقد شغل هستند به منظور تامین معیشت خانواده خود به این امر مبادرت ورزیده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرداری باید در گام نخست برای پیشگیری از ایجاد این معضل، مکان‌هایی را برای افرادی که اقدام به دستفروشی و سدمعبر می‌کنند، تعریف کند که در آنجا مستقر شوند، چرا که در شرایط کنونی نمی‌توانیم برای آنها شغل پایداری ایجاد کنیم، بنابراین لازم است حداقل برای اینکه بخشی از جمعیت بیکاران کشور کاهش پیدا کند، به این سمت حرکت کنیم.

رضایی یادآور شد: اگر بعد از اینکه اماکنی برای فعالیت دستفروشان تعریف شد و آنها از این امر تمکین نکرده و در مراکزی که تعیین شده، اسکان پیدا نکردند و در خیابان سدمعبر کردند، در آن زمان قوه قضائیه باید حکم جمع‌آوری آنها را بدهد و نیروی انتظامی هم به عنوان مجری به این موضوع ورود پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به اینکه آیا با وجود اعتبارات موجود شهرداری امکان ایجاد فضاهایی برای ساماندهی دستفروشان در پایتخت وجود دارد، اظهار کرد: بودجه شهرداری‌ها صددرصد دولتی نیست و تنها دولت در بخش‌هایی همچون مترو یا درصدی از مالیات بر ارزش افزوده و درصدی از عوارض به آنها کمک می‌کند، اما به غیر از آن، بودجه شهرداری درآمد-هزینه است، به این معنا که هر مبلغی که هزینه کند، باید در امور پایدار درآمدزا باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شهرداری می‌تواند با توجه به امکانات ملکی و زمینی که در اختیار دارد، فضاهایی را ایجاد کند و یک مبلغی هم به عنوان مال‌الاجاره از دستفروشانی که در اماکن تعیین‌شده مستقر می‌شوند، دریافت کند تا درآمدی برای پشتیبانی از سایر برنامه‌هایش ایجاد کند، چرا که شهرداری نمی‌تواند با بودجه کنونی که دارد، ساماندهی دستفروشان را هم در دستورکار خود قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز