خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

بارها گفته‌ایم مسائل صنفی نباید با مسائل سیاسی ادغام شود/چرا وقتی خصوصی‌سازی مشکل دارد کارگر باید مجازات شود؟

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۴۴۳

عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: چرا وقتی خصوصی سازی مشکل دارد، بخش خصوصی مشکل‌ساز شده و سیستم بانکی مشکل ایجاد می‌کند کارگر باید مجازات شود؟! متاسفانه در کشور ما هماهنگی مجازات با جرم هم وجود ندارد.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به بازداشت‌های گسترده کارگران گروه ملی فولاد اهواز با اعلام این خبر که جلسه امروز کمیسیون اجتماعی به این موضوع اختصاص یافته است، گفت: متاسفانه دچار روندی تکراری شدیم و بارها گفته‌ایم که مسائل صنفی را نباید با مسائل سیاسی ادغام کنیم.

وی ادامه داد: این تفکیک در خصوص نیشکر هفت تپه تا حدی صورت گرفت و دیدیم که آن مساله تا حد زیادی حل شد. چرا وقتی خصوصی‌سازی مشکل دارد، بخش خصوصی مشکل ساز شده و سیستم بانکی مشکل ایجاد می‌کند کارگر باید مجازات شود؟! متاسفانه در کشور ما هماهنگی مجازات با جرم هم وجود ندارد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: دولت سیاست را عوض می‌کند، کارخانه‌دار ورشکسته می‌شود و به زندان می‌رود و خانواده‌اش با مشکلات روبرو می‌شود؛ کارگر اخراج و بیکار می‌شود و بعد از اعتراض او را دستگیر می‌کنیم. به جای اینکه یک بار به ریشه‌های نارضایتی توجه شده و مرتفع شود همیشه این سناریو تکرار و این قربانی است که مجازات می‌شود.

وی افزود: این قربانی می‌تواند کارفرمای دلسوز و سرمایه‌ گذار باشد یا کارگر اخراجی و زحمتکشی که از جانش برای حفظ مجموعه مایه می‌گذارد. الان این کارگران هستند که نمی‌خواهند فولاد ملی از بین برود و نیشکر نابود شود؛ آنها می‌خواهند کار و محیط کارشان حفظ شود. چه اصراری است که از خطاکار حمایت شود و به قشر زحمتکش و دلسوز جفا شود.

جلودارزاده در خصوص راه‌های جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث نیز گفت: خصوصی‌سازی باید متوقف شود؛  چرا که این روند براساس قانون صورت نمی‌گیرد؛ دولت در ازای پول ناچیزی که دریافت می‌کند و سازمان خصوصی‌سازی هم برای انجام وظیفه و خلاص شدن از این موضوع راهی را در پیش گرفته‌اند که عایدی آن برای مردم به خطر افتادن زندگی زحمتکشان و دلسوزان است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی و تحریم‌ها برای حفظ فرصت‌های شغلی فعلی باید روند خصوصی‌سازی متوقف شود. چراکه امنیت سرمایه‌گذاری وجود ندارد و همین باعث می‌شود آدم‌های بدون اهلیت مراجعه می‌کنند و این واگذاری به نااهلان باعث هتک حیثیت نظام و هتک آزادی کارگران می‌شود.  

عضو کمیسیون اجتماعی در رابطه با رایزنی این کمیسیون با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روزهای گذشته کمیسیون با وزیر تعاون دیدار داشتند که البته بنده حضور نداشتم. همچنین قرار بود هفته گذشته وزیر در کمیسیون حضور پیدا کند که به دلایلی میسر نشد. این روزها هم جلسات کمیسیون را به موضوع کارگران اختصاص دادیم که باید در جلسات حضور پیدا کنیم و  ببینیم به چه شکل خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز