خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارگران پیمانکاری نفت و انرژی؛

سال آینده، حال کارگران بحرانی خواهد بود/از اعضای کارگری شورای عالی کار و افزایش عادلانه دستمزد، حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۱۸۵

جمعی از کارگران پیمانکاری نفت و انرژی با انتشار نامه‌ای جمعی، حمایت خود را از اعضای کارگری شورای عالی کار و افزایش عادلانه دستمزد، اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاری نفت و انرژی، در نامه‌ای دسته‌جمعی، حمایت خود را از اعضای کارگری شورای عالی کار و مطالبات مزدی کارگران کشور اعلام کردند.

در این نامه آمده‌ است:

در راستای حمایت از نماینده کارگران در شورای عالی کار، با گذشت چهار دهه از رستاخیز مستضعفان در زمستان ۵۷ هنوز قشر زحمتکش کارگر که مصداق بارز مستضعفین هستند به حقوق قانونی خود نرسیده‌اند و هر سال با وجود اختلاف فاحش بین تورم و میزان افزایش حقوق مزدبگیران، این روند ظالمانه که منجر به اختلاف ژرف طبقاتی است، ادامه دارد.

در سال پیش رو وضعیت معیشتی کارگران و مزدبگیران بواسطه‌ی جهش نامتعارف و شدید نرخ ارز که تاثیری مستقیم بر قدرت خرید کارگران داشته است به سمت وخامت و بحران خواهد رفت. این مسئله و آسیب معیشتی در حالی روی می‌دهد که قریب به اتفاق  کارگران هرگز ارز خارجی را لمس نکرده‌اند ولیکن آسیب پذیرترین طبقه‌ی اجتماعی در نوسانات ارز هستند. بحران معیشتی، متعاقب تورم افسارگسیخته‌ای است که زندگی شرافتمندانه‌ی کارگران و مزدبگیران را  در آستانه‌ی اضمحلال قرار داده است. با توجه به اختلاف فاحش درآمد کارگران با سبدمعیشتی ما بر این باوریم که شورای عالی کار می‌بایست با قبول شرایط نماینده‌ی کارگران، ضمن ایجاد راهکاری قانونی برای حمایت از کارفرمایان در اسرع وقت با افزایش دستمزد، این بحران معیشتی را متوقف نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز