خبرگزاری کار ایران

فعالیت دو کارخانه مشهور تولیدکننده پفک به دلیل تخلفات بهداشتی متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۰۵۷

فعالیت دو کارخانه مشهور تولیدکننده محصولات غذایی (پفک ،پفیلا و چیبس) به دلیل تخلفات بهداشتی موقتا متوقف شد و در نتیجه ان کارگران این دو واحد صنعتی بلاتکلیف و بیکار شدند.

به گزارش ایلنا، فعالیت دو واحد تولیدکننده مشهور  محصولات غذایی (پفک، پفیلا و چیبس) در کشور به دلیل استفاده از خوراک دام برای تولید پفک، طی چند روز گذشته از سوی سازمان غذا و دارو متوقف شد.

کیانوش جهانپور (سخنگوی سازمان غذا و دارو) ضمن تایید این خبر درباره استفاده از خوراک دام برای تولید پفک در این دو کارخانه به ایلنا گفت: پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم، مشخص شد دو شرکت از ذرتی که با برچسب خوراک دام وارد کشور شده‌اند، برای تولید پفک استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: این ذرت‌ها صرفا برای خوراک دام بوده و با این عنوان وارد کشور شده‌اند، اگرچه شاید آنالیز ذرتی که برای خوراک دام است، لزوما تفاوتی با ذرت استفاده شده در تولید پفک و خوراک انسان نداشته باشد، اما سازمان غذا و دارو از نگاه ایمنی و سلامت به موضوع نگاه می‌کند، بر این اساس حتی اگر ذرت استفاده شده در صنایع غذایی با ذرت خوراک دام از نظر آنالیز، یکسان هم باشد، اما با توجه به اظهار اولیه وقتی ذرتی با برچسب خوراک دام وارد می‌شود، پذیرفته نیست که شرکتی آن را در مسیر دیگری استفاده کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه شرکت‌ها نباید از ذرتی که برچسب خوراک دام دارند، برای تولید مواد غذایی انسانی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون مشکل ثبت‌شده‌ای از لحاظ اسپک و آنالیز که مخل سلامتی انسان باشد، در این ذرت‌ها یافت نشده، اما تولید این کارخانه‌ها متوقف شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز