خبرگزاری کار ایران

پیرامون معوقات لایروب‌کاران کوت عبدالله مطرح شد؛

مطالبه ۶ ماه دستمزد و ۱۴ ماه حق بیمه/عضو شورای شهر: استانداری مجوز به‌کارگیری و بستن قرارداد با نیروهای جدید را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۷۷۲

کارگران لایروب‌کار کوت عبدالله ۶ ماه مطالبه دستمزد و ۱۴ ماه حق بیمه دارند که پرداخت نشده است. عضو شورای شهر کوت عبدالله دلیل این مساله را عدم صدور مجوز برای شهرداری از سوی استانداری جهت به‌کارگیری نیروی جدید دانست و گفت: بعد از آغاز به کار این کارگران لایروب، استانداری طی نامه‌ای به ما اعلام کرد که لایروبی جوی‌های شهر باید توسط همان نیروهای سابق شهرداری انجام شود و به‌خاطر کمبود بودجه، نیروی جدیدی نباید به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفته می‌شود کارگران لایروب‌کار شهر کوت عبدالله (واقع در استان خوزستان) ۶ ماه است دستمزد دریافت نکرده، و ۱۴ ماه حق بیمه آنها پرداخت نشده است. در همین راستا، آنها در این هفته تجمعی اعتراضی را در مقابل شورای اسلامی شهر کوت عبدالله برگزار کرده‌اند.

در همین رابطه، حسین ناصری (عضو شورای شهر کوت عبدالله و رییس شورای شهرستان کارون) ضمن تایید مطالبات کارگران گفت: تعداد این نیروها ۳۶ نفر است که ۶ ماه حقوق معوقه دارند و ۱۴ ماه بیمه دریافت نکرده‌اند.

وی در ادامه، گفت: کوت عبدالله سیستم فاضلاب ندارد و جوی‌های روبازی دارد که مرتبا باید مسیر آنها تمیز شود. از همین رو، نیروی لایروب مورد نیاز است.   

ناصری ادامه داد: در ابتدای کار ما (دوره جدید شورای شهر) در شهریور ۹۶، با توجه به اینکه قرارداد با پیمانکار خدمات شهری تمام شده بود، سرپرست شهرداری در آن دوره نیرویی را برای لایروبی جوی‌های آب گردآوری کرد. اما بعد از گذشت حدود یک الی دو ماه، استانداری نامه زد که شهرداری حق گرفتن نیروی خدمات شهری و به‌طور کلی، حق جذب نیرو را ندارد و برای انجام کارش، باید از همان کارگرهای سابق حوزه‌های دیگر استفاده کند.  

عضو شورای شهر کوت عبدالله اظهار داشت: دلیل این اقدام استانداری به‌این خاطر بود که گفته شد قرار است سیستم فاضلاب برای کوت عبدالله کشیده شود. اکنون نزدیک یک‌سال شده که اداره آب و فاضلاب شهرستان اهواز با پیمانکار قرارداد برای احداث سیستم فاضلاب بسته، اما شاید کمتر از ده درصد کار پیش رفته باشد.

وی افزود: دلیل دیگر استانداری برای منع شهرداری از به‌کار گرفتن نیرو، کمبود بودجه است. در واقع، شهرداری نه بودجه کافی دریافت می‌کند و نه مجوز برای گرفتن نیرو و یا قرارداد بستن با پیمانکار دارد. نظر استانداری در همان زمان این بود که ما نیروی کافی را در اختیار داریم و نیازی به نیروهای اضافی نداریم.

ناصری اشاره کرد: مشکلات این کارگران و معوقات آنها هم به‌خاطر این است که ما مجوزی برای بستن  قرارداد با آنها نداریم. شورای شهر و شهرداری آمادگی این را دارند که در صورت برخورداری از مجوز، این افراد را وارد لیست پیمانکار کرده، حقوق و مزایای آنها را بپردازد.

رییس شورای شهرستان کارون در پایان، گفت: در حال حاضر، حقوق کارگران پیمانکاری فضای سبز و خدماتی به‌روز است و آنها دستمزدشان را به‌صورت منظم دریافت می‌کنند. کارکنان در استخدام شهرداری نیز، نهایتا یک‌ماه حقوق معوقه دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز