خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس:

دغدغه‌های اصلی کارگران را برطرف کرده‌ایم/تیم مدیریتی جدید، پاسخگوی مشکلات است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۳۷

مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس با تاکید بر اینکه توانسته‌ایم دوران بحرانی را پشت سر بگذاریم، گفت: اکنون تمام مطالبات مزدی کارگران و کارکنان به‌روز شده، و دغدغه‌های اصلی آنها برطرف شده است.

پیمان اسراری (مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس) در تماس با خبرنگار ایلنا، ضمن اشاره به شرایط سابقا بحرانی این شرکت گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم آن دوران را پشت سر بگذاریم. سیستم گذشته پاسخگوی مشکلات و مسائل نبود اما در حال حاضر پاسخگو شده است. اکنون تمام مطالبات مزدی کارگران و کارکنان به‌روز شده و دغدغه‌های اصلی آنها برطرف شده است. در واقع، دغدغه‌های اصلی رانندگان برطرف شده است. اگر از گذشته مطالبه کوچکی هم باقی مانده، در دستور کار قرار داشته و به زودی پرداخت خواهد شد.

وی اشاره کرد: از خردادماه سال جاری، طی فرآیند واگذاری مجدد در سازمان خصوصی‌سازی، تیم جدیدی برای مدیریت شرکت آمده است. اکنون حدود ۴۰۴ راننده خودرو در سراسر کشور داریم. به‌علاوه، شرکت ۴۲۰ ماشین هم در اختیار دارد. حدود ۸ هزار راننده نیز، تحت پیمان شرکت در سطح کشور هستند که در زمینه گندم و آ‌رد با ما قرارداد داشته، و با ما همکاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، اظهار داشت: اکنون در آستانه انجام ماموریت‌های بزرگ‌مان مثل حمل گندم در سراسر کشور هستیم. طی این مدت کوتاه مدیریت‌مان در شرکت، حضور جدی در مناقصات داشته‌ایم. تاکنون در ۱۱۶ الی ۱۲۰ مناقصه شرکت کرده‌ایم و در ۱۱ مناقصه هم برنده شده‌ایم. این خود یک نقطه عطف برای شرکت است.

وی در خصوص مراکز ذخیره‌سازی شرکت، گفت: سابقا این مراکز تعطیل بودند و امکان ذخیره‌سازی در سوله‌هایمان طی چند سال اخیر وجود نداشت اما اکنون گندم در حال ورود به سوله‌های ما است. هم‌چنین، مراکز تعمیرگاهی و فنی‌مان تعطیل شده بودند. از همین رو، روی مراکز تعمیر ماشین‌آلات‌ و مدیریت ناوگان‌مان در تهران متمرکز شدیم و در این بخش‌ها فعال‌سازی کردیم.

اسراری با بیان اینکه شعبات ما تا حدودی رها شده بودند، توضیح داد: با ساختار مالی جدیدی که ایجاد کرده‌ایم توانسته‌ایم مدیریت شعبات را شکل داده و با هماهنگی ستاد، بسیاری از کارهای شعبات را انجام دهیم. با این ساختار مالی جدید، تمرکز حساب‌ها در ستاد صورت می‌گیرد.

وی افزود: همزمان با حل مسائل و مشکلات داخلی، به فکر توسعه کسب‌وکارهایمان بودیم و هستیم. ما از ظرفیت‌های خوبی در حوزه درآمدزایی برخوردار هستیم. جهت نیل به این هدف، از طریق توسعه مراکز تعمیرگاهی‌مان در پی این هستیم که ماشین‌های بیرون از شرکت را نیز  سرویس‌دهی کنیم. ما توانسته‌ایم بخش معاینه فنی‌مان را نیز فعال کنیم و اکنون هم تلاش داریم خطوط دوم و سوم آن را راه‌اندازی کنیم.

اسراری اشاره کرد: برای اینکه زنجیره ارزش‌مان در زمینه حمل و نقل بین‌المللی را تکمیل کنیم باید از زمین‌های خالی موجود در مراکز ذخیره‌سازی‌مان، در راستای انبارداری کانتینری استفاده کنیم. از همین رو، اکنون معاونت امور بین‌الملل ما هم فعال شده و درحال ارتباط گرفتن با شرکت‌های مختلف حمل کالا هستیم.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس در پایان، تاکید کرد: در مجموع، اتفاقات خوبی در شرکت رخ داده و نوید این را می‌دهد که با همدلی و همراهی و مراقبت بیشتر این شرکت را به روزهای اوجش، بازگردانیم.

شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس که سابقا از مجموعه‌های تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت بود، بعد از واگذاری به بخش خصوصی، با مشکلات کارگری و درآمدی عدیده‌ای مواجه شد. این مسائل همراه با اعتراضات گاه و بیگاه کارکنان همراه بود تا اینکه مدیریت آن به یک شرکت خصوصی جدید واگذار شد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز