خبرگزاری کار ایران

اکبر ترکان مطرح کرد:

بیش از نیمی از جمعیت ایران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۳۲۰

مشاور عالی رئیس جمهوری گفت: بیش از نیمی از جمعیت ایران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و این سازمان در بیمه‌گری نقش اصلی را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر ترکان در نشست معارفه مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) گفت: اگر در گذشته 2 دهک جامعه جزو گروه‌های آسیب‌پذیر بودند پس از نوسانات اقتصادی بیش از دو دهک در معرض این آسیب‌ها هستند. از این رو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید آسیب‌های اجتماعی را جبران کند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با پوشش 42 میلیون نفر از جمعیت کشور بیشترین نقش را در بیمه‌گری برعهده دارد، گفت: وزارت بهداشت در حوزه درمانگری ورود کرده است اما رسالت بیمه‌گری برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. وزارت بهداشت درمانگری گرانی دارد از این رو وزارت کار نقش حساسی را به دوش می‌کشد و باید با بیمه‌گری زمینه درمانگری را که موجب آرامش می‌شود، ایجاد کنیم.

مشاور عالی رئیس جمهور افزود: هم اکنون یک‌سوم از خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متوجه خدمات درمانی و دو سوم آن شامل بیمه‌گری است. البته من شاهدم که وزارت رفاه در ارائه خدمات کوچک‌ترین تغییری نداشته است.

ترکان با بیان اینکه مرحوم نوربخش مشقت‌های فراوانی را برای تامین مالی، تعهدات سازمان تامین اجتماعی متحمل شد، گفت: ایشان تمام تلاش‌شان را کردند تا در پرداخت مستمری‌ها تردیدی پیش نیاید. برای آقای نوربخش آرزوی مغفرت دارم.

مشاور عالی ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده در دوره مرتضی لطفی در سمت مدیرعامل شستا گفت: از آقای لطفی می‌خواهم که هرچه سریعتر گزارشی از اقدامات خود ارائه بدهند همچنین آقای رضوانی‌فر به عنوان مدیرعامل شستا گزارشی ارائه بدهند که چه چیزی را تحویل گرفته‌اند.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مدیران شستا و اعضای هیات مدیره شرکت‌های زیرمجموعه آن باید برنامه‌های وزیر کار را عملیاتی کنند، گفت: پس از انجام این اقدامات این مدیران باید برنامه‌های وزیر کار را مترگذاری کنند تا ما متوجه شویم که آنها چه کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز