خبرگزاری کار ایران

بحران در کارخانه «رضا نخ» به دلیل مشکل ارز/ باوجود مشکلات تولید ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۳۶۲

منابع خبری در کارخانه «رضا نخ» مشهد اعلام کردند: این کارخانه باوجود بحران‌های اخیر اقتصادی تمام تلاش خود را برای متوقف نشدن تولید انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری با اعلام اینکه کارخانه «نخ رضا» همچنان فعال است، گفتند: افزایش یک‌باره نرخ ارز و نبود نقدینگی بر این واحد تولیدی نیز تاثیرگذار بوده به‌طوری‌که تولید در این کارخانه کاهش یافته است.

یکی از کارگران کارخانه «رضا نخ» تعداد کارگران این کارخانه را بیش از ۲۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: کاهش تولیدات این کارخانه تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران کارخانه شده است.

او ادامه داد: اخیرا به دلیل افزایش یکباره نرخ ارز، فروش محصولات کارخانه به حداقل رسیده به‌طوری‌که نیازمند تخصیص ارز دولتی برای واردات مواد اولیه تولید است اما به دلیل پیچیدگی مکانیسم آن؛ هنوز موفق به تامین ارز نشده است.

او با تاکید بر اینکه فعالیت کارخانه و کارگران همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: پیش از این در طول سالهایی که کشور دچار رکود اقتصادی شده بود، کارفرما طوری کارخانه را اداره کرد تا تعدیلی در ساختار نیروی انسانی شکل نگیرد.

به گفته وی، کاهش حداقلی تولیدات این کارخانه باعث شده بسیاری از کارگرانی که دارای قراردادهای موقت هستند و سالهاست در این کارخانه صنعتی کار می‌کنند، امنیت شغلی خود را در خطر ببینند.

طبق اظهارات کارگران، در حال حاضر مهمترین مشکلی که این واحد را دچار بحران کرده، مکانیسم پیچیده اداری برای تخصیص ارز دولتی به منظور واردات مواد اولیه تولید است.

ابراهیم ناصری (معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی) با تایید مشکلات بوجود آمده برای این واحد تولیدی گفته است: شرکت رضا نخ طی سالهای گذشته به عنوان یکی از واحدهای نمونه استان مشغول فعالیت بوده به گونه‌ای که هر وقت می‌خواستیم یک واحد تولیدی نمونه را مثال بزنیم این شرکت را نشان می‌دادیم.

او افزود: مشکل اصلی این واحد و واحدهای تولیدی مشابه که نیازمند تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه هستند مساله ثبت سفارش است که همگی در تهران و در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

به گفته وی؛ پس از مشکلاتی که برای تامین ارز برای تولیدکنندگان بوجود آمد، همه واحدها ازجمله 'رضا نخ' برای ثبت سفارش به تهران هجوم آوردند که این پروسه مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرد لذا پیشنهاد شده ثبت سفارش و تخصیص ارز در استانها انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز